🦪
Şehit.Ne kadar basit geliyor dile.
Oysa bu vatan uğruna can veren her şehit bir ananın evladı, bir evladın babası, bir yarin sevdasıydı.
Bu vatanı terk edip başka diyarlara göç etmek isteyen gençler, bu vatan uğruna can veren binlerce Mehmetçiği yok sayıyor ezip geçiyordu.
Ne kadar yazıktı.
Geniş avluda yas havası vardı. Lakin tek bir göz yaşı yoktu.
Biz yasımızı içimizde tutar dışa vurmaz kansızları sevindirmezdik.
Lakin yanlız kaldığımız an haykırarak dışa vururduk acımızı...
Siyah gözlerim avlunun ortasında bulunan al bayrakla sarılı tabuttan bir an bile ayrılmazken elbette mutlu bir günde çektiğim fotoğrafın ilerde al bayrakla sarılı tabutun önünde görmeyi düşünmemiştim.
Sevdiğim adamın cenaze fotoğrafını kendi ellerimle çekmiştim.
Canım yanıyordu lakin canımı yakan kırık kaburgalarım, Çürük bedenim değil gönül yaramdı.
Şehit.
Şehidim.
Sevdiğim.
Bir yerden tebessüm ederek bize baktığını biliyorum. Cennet kapıları senin için ardına kadar açık niye tebessüm etmeyesin ki?
Gözlerim al bayrakla sarılı tabuttan kayarak adeta şehidim için feryat figan ağlayan, kansızlara öfkesini göstermek ister gibi kasfetli ve sitemkar gök yüzüne saplanırken yaralı bedenim canımı yakmıştı.
Ben ki, babamın nazlı küçük kızı.
Ben ki, anamın hırçın sert dalgası.
Ben ki, ülkemin bala kızı.
Ben Balca, kız.
Andım olsun hiç bir şehidin kanı yerde kalmayacaktı.
Ben olmazsam bile kendi öz kardeşini kaybetmiş gibi intikam yemini eden binlerce ak sütlü Mehmetçik vardı. Onlar hiçbir şehidin kanı yerde bırakmazdı.
Islak saçlarım yüzüme yapışarak beni rahatsız ederken başımı yavaşça eğdim ve o an bir çift göz saplandı harelerime.
Yıllar sonra gördüğüm bir çift tanıdık göz.
Laciverti andıran masmavi ve koyu renk gözler.
Mavinin en karası gözler.
İçinde hiç bir duygu barındırmayan gözleri gördüğümde nedenini bilmediğim bir şekilde omuzlarım hafifçe çökerken göz pınarlarım ılık yaşlarla doldu taştı.
Gözlerimi sımsıkı kapatırken omuzlarım sarsılmaya ve yaşlar hızla boşalmaya başladı.
Günlerdir göz pınarlarımda pusuya yatmış kanlı yaşlar biraz daha beklerse beni zehirleyecekmiş gibi geldi...
Şehidim...
🦪
Selam!!!
Yeni bir hikaye yeni bir heycen.
Umarım çok seversiniz.Şimdiden çok şey demek istemiyorum. Kurguya biraz alıştıktan sonra uzun uzun konuşuruz artık. Bu sadece bir giriş bölümüydü.
Sağlıcakla kalın