Precious 1

172 9 5
                                    

"Kau tak main main kan Ray?.."soal Hazim tidak percaya dengan apa yang diperkatakan oleh Tengku Rayden.

"Kau pernah nampak aku main main ke?.." sekeping kad jemputan majlis diletakkan di hadapan Hazim.

"Aku pun dah tanya Amelda tadi untuk pastikan benda ni betul ke tak?.."

"And Amelda pun cakap benda ni betul.."

Dada yang terasa seperti diguris menggunakan benda yang tajam disentuh perlahan,setelah membaca nama yang tentera di dalam kad jemputan itu.

Kalau dia pun dah rasa sakit apatah lagi kesakitan yang bakal dilalui orang itu?

"Macam mana ni?.."

"Nak taknak kita kena juga terima kenyataan benda ni..












Sedang dia ralit menyelesaikan kerja yang bertimbun di hadapannya fokusnya teralih apabila notifications daripada seseorang muncul di screen iphone miliknya.

"Boleh tak kalau saya nak jumpa encik sekejap?.."-E.S

"Boleh lagipun saya tengah free sekarang.." sambil menaip bibirnya mengukir senyuman.

"Kalau macamtu kita jumpa lagi 30 minit lah dekat sini.."

"Okayyy.."location yang diberikan ditekan olehnya.Laptop yang berada di hadapannya ditutup rapat kemudian wallet dan kunci kereta diambil.

"Aku keluar kejap kalau ada apa apa nanti call aku.."Raif yang baru keluar dari pantry hanya membuat thumbs up kepada bossnya.

"Ni mesti nak jumpa crush muka banyak happy.."

"Yang penting aku jumpa crush aku bukan jumpa crush kau.."

"Kalau kau jumpa crush aku memang aku belasah kau nanti.."

"Oiii jangan lupa aku boss kau.."

"Ahh boss tak boss,rembat buah hati orang lain memang kena makan penumbuk.."

"Dahlah boss pergilah sana kat lambat pulak nak jumpa crush tu.."


















Dari jauh dia sudah melihat seorang wanita yang sangat cantik dan indah dimatanya sedang duduk di dalam sebuah restoran manakala dia daripada tadi hanya tersengih di dalam kereta. Lipatan di lengan kemejanya diperkemaskan lagi,rambut yang telah tersedia kemas dibetulkan lagi.Setelah memastikan dirinya di dalam keadaan yang baik enjin kereta dimatikan dan dia keluar daripada keretanya.

Kakinya dengan pantas melangkah ke arah meja di mana wanita itu berada.Butterfly butterfly yang sedang bertebangan di dalam perutnya sedaya upaya dikawal olehnya takut terlepas terbang ke luar.

"Dah lama tunggu?.."sambil menarik kerusi dihadapan wanita itu dirinya terlebih dahulu menegur.

"Takdelah baru je sampai,maaflah secara tiba tiba pula saya nak jumpa encik.."

"Nasib baik awak ajak saya jumpa kalau tak tadi saya dah dilanda kebosanan dah sebab takde benda nak dibuat.."

"Lagipun kerja saya tak banyak harini.." menipunya lahai kau ni encik abang.

"Minum je tak makan sekali ke?.."soalnya apabila hanya melihat ada secawan teh sahaja di hadapan wanita itu.

"Saya order air je lagipun saya nak jumpa encik sekejap je.."

Let Me Protect You,My Precious Where stories live. Discover now