6. Üç Silahşör ve Dartanyan

40 7 6
                                    

Albay Mihaylov kendi odasında otururken birden kapısı çalındı. Albayın komutuyla içeriye ortayaşlı Ermeni asıllı asker girip selam verdi.

"İyi günler, albayım. Sizi bu vakitte rahatsız ettiğim için üzür dilerim".

"Umarım önemli bir mövzu olduğu için buradasın, Arthur".

"Albayım, dün akşam Stepanakert'e yolladığımız 6 araç gereken yere ulaşmış. Yarın akşam da bir kaçı gidecek".

"Dikkat çekmediniz değil mi?".

"Olur mu, efendim? Bizim çocuklar işlerinde oldukça dikkatlidir. Ancak siz olmasanız bunları asla yapamazdık. Sizlere ne kadar minnettar olduğumuzu anlatamam efendim".

"İyi madem. Başka söyleyeceğin?".

Arthur güya çekingen ifadeyle ezilip büzülerek "Albayım, bir de bizim şu emek hakkı işi ne olacak? Malum bizim de ekmeğimiz buradan çıkıyor" dedi.

Albay oflayarak "Yarın öğleden sonra gelip alırsınız" dediğinde Arthurun gözleri parladı.

"Çok sağ olun efendim. Minnettarım" diyerek odadan çıktı...

🔥

"Oğlum, kızın bana bakışlarını görmediniz mi? O maviş gözleriyle bana nasıl da boncuk boncuk bakıyordu dün ya..."

"Aynen, Sinan. Kesin sana aşık. Hem de yanındaki izbandut sevgilisiyle beraber aşık oldular sana" dedi Ferit Sinan'a alay ederek.

Bütün günü hem çalışmış, hem de Sinan'ın dünkü toplantıda Tanya denen kıza aşık olma hikayesini dinlemiştik. Artık geç olmuştu ve hava karamak üzereydi. Üstelik işlerimiz bitmişdi. O yüzden eve gitmek için toparlanıp çalışma odasından çıktık. Bahçeye indiğimizde Ferit'in telefonu çaldı. "Albay arıyor" diyerek telefonu açtı.

"Emredin, komutanım".

Biz de acaba ne için aramış diye öğrenmek için merakla Ferit'e bakıyorduk.

"Anlaşıldı komutanım. Hemen  geliyoruz".

"Ne dedi?"

"Görev varmış. Acil yanına çağırıyor".

Hemen binaya girip albayın odasına gittik. Görev için epey heyecanlıydım. Sonuçta buraya geldiğimizden beri adam akıllı yapacağımız ilk görevdi. Heyecanımı gidermek için derin nefes alıp verdim. Ferit kapıyı çaldı ve içeri girip selam verdik.

"Geçin, çocuklar, geçin. Yarın için önemli bir göreviniz var. Ruslar Hankendi'ye gizli yollarla silah taşıyor. Silahların hepsini imha etmelisiniz. Yani mövzu çok ciddi. Görevde her hangi başarısızlık istemiyorum. Yarın akşam araçlar yola çıkacak. Onları gizlice takip edip ve gizli depolarını bulup her ne olursa olsun, işlerini halledeceksiniz. Anlaşıldı mı?"

"Emredersiniz, komutanım!" dedik bir ağızdan. Anlaşılan tehlikeli bir görev bizi bekliyordu...

🔥

2020 Karabağ ateşkes antlaşmasına göre Rus barış güçleri Karabağ'da barış sağlamak için buraya geldiklerinde burada kanunsuz faaliyet gösteren Ermeni çeteleri de çıkıp gitmeliydiler. Fakat gitmek bir yana dursun, akıllanıp hain amellerinden vazgeçmeye bile tenezzül etmediler. Ruslar tarih boyunca hep yaptıkları gibi Ermenileri kanatları altına alıp onlara destek verdiler. En bariz örneği ise yeni geldiğimizde yaşadıklarımızdı. Ermeniler Ruslara arkalanarak burada dah çok provokasyon düzenliyorlardı. Kaçak silah taşımak, karakollarımıza ateş açmak gibi pek çok hain eylemden vazgeçmediler. Hatta atışma sonucunda şehitlerimiz oldu.

Tatar kızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin