Zalliesya mengelap rambutnya sehingga kering lalu diikat. Tudung sarung dicapai sebelum disarungkan dikepalanya.
Dia melangkah keluar dari bilik tidurnya. Kelibat neneknya dicari. "Nek oh Nek!!" Jeritnya memanggil Puan Rosmah.
"Ada ni dekat dapur!!" Mendengar itu, laju Zalliesya melangkah menuju ke dapur.
"Wah Nek goreng apa tu? Pisang goreng ke?" Soal Zalliesya seraya mendekati Puan Rosmah yang sedang menggoreng pisang itu. "Ye lah. Dah nampak kan?"
Pisang goreng yang berada didalam pinggan ditepi Puan Rosmah diambil. "Aduh aduh panas panas." Pisang itu diletakkan kedalam pinggan semula. Tangannya ditiup.
"Ha itulah. Dah tahu pisang tu baru goreng sibuk nak makan," ujar Puan Rosmah membuatkan Zalliesya tersengih.
"Nek, ada nampak tak uniform Rith?" Celah satu suara menyoal membuatkan Zalliesya menoleh. Manakala Puan Rosmah masih fokus menggoreng.
"Nek sidai dekat luar. Kenapa? Nak masuk kerja dah ke?" Soal Puan Rosmah tanpa memandang wajah jejaka itu.
"Haah Nek. Ada misi." Puan Rosmah mengangguk faham. "Rith ambik dekat luar tau."
"Ha yelah. Cepat, jap lagi lambat pulak," balas Puan Rosmah. Adrith mengangguk lalu terus melangkah keluar dari rumah untuk mengambil baju kerjanya.
"Nek," panggil Zalliesya. "Ya?" Sahut wanita berumur itu. Wajah cucunya dikerling sekilas. "Siapa lelaki tu?"
"Cucu angkat yang Nek kata tu. Adrith Dzulkarnain namanya," jawab Puan Rosmah. Zalliesya mengangguk faham sebelum kembali bersuara "dia kerja apa?"
"TUDM. Berpangkat Mejar," balas Puan Rosmah sepatah. Sekali lagi Zalliesya mengangguk faham.
"Kenapa? Berkenan?" Soal Puan Rosmah tiba tiba. "Ish Nek ni. Taknaklah." Zalliesya terus melangkah keluar dari dapur meninggalkan neneknya didapur.
Maaf chapter ni trlalu pndek 😔
YOU ARE READING
𝐃𝐈 𝐋𝐀𝐔𝐓 & 𝐋𝐀𝐍𝐆𝐈𝐓 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐈𝐑𝐔 | 𝐎𝐆
Romance'𝒮𝓉𝒶𝓃𝒹 𝒶𝓁ℴ𝓃ℯ' Aᴅʀɪᴛʜ Dᴢᴜʟᴋᴀʀɴᴀɪɴ × Zᴀʟʟɪᴇsʏᴀ Rɪᴇʜᴀɴᴀ Adrith Dzulkarnain- seorang jejaka yang berpangkat mejar didalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Zalliesya Riehana- seorang gadis yang berpangkat leftenan didalam Tentera Laut Diraja...