Sesampai dihadapan rumah teres milik keluarga Zalliesya itu, Adrith memberhentikan kenderaannya.
"Thanks," ucap Zalliesya dengan wajah kosong lalu terus melangkah keluar.
"Lah macam tu je? Marah lagi agaknya tu." Adrith menggelengkan kepalanya perlahan sebelum meluncur pergi meninggalkan kawasan tersebut.
Zalliesya mengetuk pintu rumah itu lalu terus masuk kedalam. "Ha datang pun. Sini duduk, nak ukur cincin," Puan Rozieana bersuara.
"Ukur cincin apa pulak ni, mama?" Soal Zalliesya. Balik balik dah stres.
"Ukur cincin pertunangan kamu dengan Emir lah," celah Puan Nawwarah membalas soalan daripada bakal menantunya itu.
"Mama tak faham bahasa ke? Esya tak pernah kata yang Esya setuju tau. Kalau mama berkenan sangat dengan si Emir tu, mama jelah kahwin dengan dia," balas Zalliesya lalu terus melangkah naik kebilik tidurnya.
Puan Rozieana mengenggam penumbuk kuat menahan marahnya. "Sabar Ana, mungkin dia penat. Nanti kita bincang lain." Puan Rozieana mengangguk.
ZALLIESYA membaringkan tubuhnya diatas katil setelah selesai menunaikan solat maghrib. Dia berasa pening kepala sekarang ni.
Ting!
Kepalanya dipalingkan memandang iPhone miliknya itu. Tangannya mula mencapai iPhone tersebut.
Unknown Number
-Buat apa tu? Dah makan?Dahi Zalliesya berkerut. Nombor siapa pula ni? Rasanya dia takda bagi nombornya dekat sesiapa.
Riehana
- Ni siapa?Adrith yang membaca soalan yang dihantar oleh Zalliesya itu. Jarinya mula bergerak menaip mesej kepada gadis itu.
Unknown Number
-Bakal suami awakSemakin berkerut dahinya. Nombor Nash Emir ke ni? Puan Rozieana bagi nombornya dekat jantan tu ke?
Riehana
-Emir?"Emir mana pulak ni?" Soal Adrith pada diri sendiri. Boyfriend gadis itu ke?
Unknown Number
-Emir mana pulak ni. Boyfriend kau ke?Membaca ayat tu, Zalliesya telah tahu siapakah lelaki itu. "Cucu angkat kesayangan nenek lah ni," ujar Zalliesya perlahan.
Riehana
-Kau nak apa?Adrith
-Saja. Rindu kau"Ee apa masalah jantan ni?" Hampir termuntah saja dia dibuatnya. Geli. Tangan Zalliesya kembali menaip sesuatu lalu butang hantar ditekan.
Riehana
-Gila ke?Adrith
-Haah. Gilakan kauRiehana
-Ish elok elok lah. Kau nak apa? Jangan tambahkan lagi sakit kepala aku!"Kacau je lah mamat ni. Aku tengah sakit kepala ni. Siapalah yang bagi nombor aku dekat dia ni. Eee," ujar Zalliesya.
Adrith
-Kau tengah sakit kepala ke?
-Makan ubat dah?
-Okay tak tu?
-Sorry ganggu"Yang caring sangat dia ni, kenapa?" Tanpa membalas chat itu, Zalliesya menutup telefonnya itu lalu diletakkan dinightstand bersebelahan dengan katil itu.
Lalu dia memejamkan matanya.
YOU ARE READING
𝐃𝐈 𝐋𝐀𝐔𝐓 & 𝐋𝐀𝐍𝐆𝐈𝐓 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐈𝐑𝐔 | 𝐎𝐆
Romance'𝒮𝓉𝒶𝓃𝒹 𝒶𝓁ℴ𝓃ℯ' Aᴅʀɪᴛʜ Dᴢᴜʟᴋᴀʀɴᴀɪɴ × Zᴀʟʟɪᴇsʏᴀ Rɪᴇʜᴀɴᴀ Adrith Dzulkarnain- seorang jejaka yang berpangkat mejar didalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Zalliesya Riehana- seorang gadis yang berpangkat leftenan didalam Tentera Laut Diraja...