Asyraaf menyuakan kepala sedikit bagi melihat kapal musuh yang sedang berlayar diatas laut itu.
"There," beritahu Asyraaf.
"Okay." Asyraaf kembali memandang kearah rakan sepasukannya. Kapal mereka yang turut berlayar diatas laut menyukarkan pergerakan mereka.
"I've got an idea," ujar Zalliesya. "What is it?" Eizanis bersuara. Dia memandang tepat wajah sahabatnya.
"Okay macam ni. First, we have to jump into the sea. Then kita berenang ke sana tapi jangan ramai ramai. Pastikan ada jugak orang yang jaga kapal kita ni. Jaga dari dalam air," terang Zalliesya kepada ahli pasukannya.
"Sampai je sana, Eman dan Anis korang naik ikut bahagian depan kapal. Aku dan Asyraaf lalu bahagian belakang kapal."
"Tugas korang dua buat macam rancangan kita tadi." Wajahnya dipalingkan memandang kearah Aieman dan Eizanis.
"Aku dan Asyraaf akan cuba tangkap musuh kita tu. I know dia mesti ada dekat belakang kapal," ujar Zalliesya panjang lebar.
"Yang lain jaga kitaorang dari jauh. Dalam masa yang sama, jaga kapal ni." Mereka mengangguk faham sebelum menabik hormat. "Baik Leftenan."
Mereka mula mengambil tempat. Aieman dan Eizanis berenang mendekati kapal musuh itu. Hanya mereka saja yang berpakaian santai.
Asyraaf dan Zalliesya turut terjun kedalam air lalu berenang ke belakang kapal musuh mereka.
Sesampai saja dikapal itu, Aieman dan Eizanis menaikki tangga untuk keatas kapal.
Penjaga kapal itu mula mengajukan pistol kearah Aieman dan Eizanis apabila perasan kelibat mereka berdua.
"Woo rilek rilek. Kitaorang datang nak jumpa bos kau. Mamat tu ada?" Soal Aieman. Eizanis yang berada disebelah jejaka itu mula membuat muka menyampah. Waktu beginilah dia nak jadi bangang.
"Penipu," balas penjaga itu. Pistol masih dihalakan kearah mereka.
"Buat apa aku nak tipu kau? Apa faedah? Sebab? Fungsi? Kegunaan? Kepentingan? Kewajiban?"
Anak buah musuh mereka yang menjaga pintu itu mula hilang sabar sebelum melepaskan das bertubi tubi kearah Aieman.
Aieman tersenyum sinis.
Jejaka itu tangkas mengelakkan daripada peluru itu menebusi tubuhnya.
"Ouh nak main cara kasar eh." Jejaka itu mula mengangkat kakinya lalu menendang kuat perut anak buah musuhnya sehingga pistol ditangan anak buah musuhnya itu terpelanting masuk kedalam laut.
"Shit," carut Adi iaitu anak buah musuh mereka cuba menembak Aieman tadi.
Adi berlari meluru kearah Aieman sebelum mengangkat penumbuknya lalu ingin dilayangkan kewajah Aieman namun tanpa sempat Aieman mengelak, Eizanis terlebih dahulu menghadiahkan tumbukan diwajah Adi.
Bertubi tubi gadis itu melepaskan tumbukan pada Adi sehingga jejaka itu jatuh terduduk.
Aieman mengukir senyuman sinis lalu memijak kuat perut Adi sehingga mengeluarkan darah dari mulut.
Manakala..
Asyraaf naik keatas kapal lalu memandang sekeliling. "Clear." Zalliesya mengangguk lalu turut naik atas kapal.
Mereka berjalan perlahan lahan tanpa mengeluarkan bunyi sambil mencari pintu masuk kapal tersebut.
Bang!
Zalliesya menyengetkan kepalanya apabila peluru itu lalu disebelah kepalanya. "Fuhh."
"Diorang nampak kita," beritahu Asyraaf perlahan. Wajah Zalliesya tidak dipandang. "I know."
Bang!
Bang!
Bang!
Bang!
Asyraaf sempat mengelak daripada tubuhnya terkena peluru yang dilepaskan oleh musuh mereka.
Dia meluru kearah musuhnya lalu menumbuk kuat wajah anak buah musuhnya yang cuba menembaknya tadi.
Musuh yang datang dari arah belakang ditembak menggunakan pistol miliknya.
Zalliesya yang perasan isyarat mata daripada rakan sepasukannya itu terus melangkah masuk kedalam kapal bagi menangkap musuh.
Dia perasan yang musuhnya sedang menghirup air kencing syaitan. Pistol diangkat lalu das dilepaskan kearah jejaka itu.
"Arghh!!" Mendengar itu, gadis itu terus menyorok disebalik dinding kapal yang memisahkan ruang dalam dan luar.
"Cari dia!!" Jerit musuh mereka yang ditembak oleh Zalliesya tadi. Zalliesya memegang pistol kemas supaya jika anak buah musuhnya keluar dia mudah untuk berlawan.
Bang!
Zalliesya menoleh sebelum membuat backflip sebelum menembak kembali anak buah yang cuba menembaknya tadi.
Pisau lipat yang diselitkan distokinnya diambil lalu dibaling kearah musuhnya yang lain. Musuhnya tumbang.
"Arghh!!" Jerit mereka lalu meluru kearah Zalliesya. Gadis itu melepaskan das bertubi tubi kearah mereka semua.
Kakinya juga laju bergerak menendang musuh musuhnya.
Matanya mengerling sekilas tong yang berada ditepi sebelum dia melompat naik keatas tong itu.
Peluru yang datang mendekatinya dielak.
Dia berlari memijak semua semua tong disitu sebelum melompat turun kebawah.
'mana diorang ni?' soal gadis itu didalam hati. Ya lah dia kena lawan seorang diri.
Tangan musuhnya yang ingin dilayangkan kewajahnya dipegang lalu dia membaling jejaka itu mengenai musuhnya yang lain. Mereka jatuh.
Bang!
Bang!
Bang!
Tiga das yang dilepaskan itu membuatkan tiga nyawa melayang. Zalliesya tersenyum suka.
Sementara musuhnya sedang lalai, dia berlari masuk kedalam semula untuk menangkap musuh kuat mereka.
"Shit!!" Carut gadis itu apabila musuhnya sudah melarikan diri.
"Mana korang?" Alat komunikasi yang diletakkan ditelinganya ditekan lalu dia menyoal mereka.
"Kami on the way nak masuk dalam. Kau dapat dia tak?" Aieman membalas lalu menyoal semula.
Zalliesya mengeluh kecil sebelum bersuara "tak."
"Asal tak?" Eizanis pula menyoal. "Dia lari," beritahu Zalliesya bagi menjawab soalan tersebut.
"Arghh!!" Mendengar itu membuatkan mereka bertiga panik. "Kenapa Asyraaf?" Soal Zalliesya.
"To-tolong aku!!"
Zalliesya berlari keluar dari situ lalu mencari kelibat kawannya. "Asyraaf!!" Dia berlari mendekati kawannya lalu bercangkung ditepi jejaka itu.
"Aku dah kata, biar aku tolong kau tadii!!" Marah Zalliesya. Kepala Asyraaf diangkat lalu diletakkan diatas pahanya. Darah yang keluar laju dari perut dan bahu jejaka itu ditutup dengan kain bagi menghentikan darah dari terus mengalir keluar.
"Ya Allah Asyraaf!!" Aieman berlari kearah dua orang itu. "Macam mana boleh jadi macam ni, Asy, Liesya?" Soal Eizanis panik.
"Diorang terlalu ramai dan masing masing cekap," ujar Zalliesya.
"Dah dah. Kita kena rawat dia cepat. Banyak darah keluar ni." Zalliesya mengangguk setuju dengan ayat yang dilontarkan oleh Aieman itu.
YOU ARE READING
𝐃𝐈 𝐋𝐀𝐔𝐓 & 𝐋𝐀𝐍𝐆𝐈𝐓 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐈𝐑𝐔 | 𝐎𝐆
Romance'𝒮𝓉𝒶𝓃𝒹 𝒶𝓁ℴ𝓃ℯ' Aᴅʀɪᴛʜ Dᴢᴜʟᴋᴀʀɴᴀɪɴ × Zᴀʟʟɪᴇsʏᴀ Rɪᴇʜᴀɴᴀ Adrith Dzulkarnain- seorang jejaka yang berpangkat mejar didalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Zalliesya Riehana- seorang gadis yang berpangkat leftenan didalam Tentera Laut Diraja...