Wajah Zalliesya cemberut saja sejak tadi. Buat malu saja orang tengok.
"Tak habis lagi ke marah?" Soal Eizanis. "Macam mana nak habis. Satu kafe tu tengok kami tau. Ada yang rakam rakam lagi. Jatuhlah image aku!" Balas Zalliesya.
"Bencilah aku dengan laki tu!" Ujar Zalliesya. "Benci benci pun nanti kau kena bercakap dengan dia jugak. Korang sebagai ketua pasukan yang bertauliah, takkan nak diam je waktu misi? Gila ke?"
"Alah misi tu mula esok kan. Bukan hari ni," balas gadis itu. Wajahnya masih cemberut. Akibat Adrith datang belakangnya begitu tadi, hampir satu kem kata yang Adrith itu kekasihnya padahal mereka kenal pun disebabkan Puan Rosmah.
"Ikut kau lah. Dah lah aku nak balik, assalamualaikum," ucap Eizanis lalu melangkah masuk kedalam kereta Myvi miliknya itu. Kereta itu meluncur pergi.
"Waalaikumussalam!" Balas Zalliesya.
ADRITH melangkah masuk kedalam rumah milik keluarganya itu sebelum terus melangkah kedapur untuk mendapatkan ibunya.
"Ibu!!" Jerit Adrith lalu memeluk pinggang ibunya yang sedang memasak itu dari belakang. Dagu diletakkan diatas bahu Datin Darwisha.
"Masak apa tu?" Tanya Adrith.
"Ayam madu," balas Datin Darwisha sepatah. Tangannya bergerak mengaul lauk didalam kuali itu.
"Patutlah bau wangi je. Favourite food Rith rupanya. Tak sabar nak makan," balas Adrith.
"Baru balik kem ke? Pergilah mandi dulu. Busuklah," ujar Datin Darwisha membuatkan Adrith melepaskan pelukan. "Jahatlah ibu!"
"By the way esok Rith nak pergi misi. Ada kerjasama dengan tldm nak tangkap lanun," beritahu Adrith.
"Ouh really? Take care. Hati hati tau esok," ucap Datin Darwisha kepada anaknya. "Baik bu!" Adrith memberi tabik kepada wanita berumur itu.
Datin Darwisha menggelengkan kepalanya perlahan. Anak tunggalnya ini memang manja dengannya.
YOU ARE READING
𝐃𝐈 𝐋𝐀𝐔𝐓 & 𝐋𝐀𝐍𝐆𝐈𝐓 𝐘𝐀𝐍𝐆 𝐌𝐄𝐌𝐁𝐈𝐑𝐔 | 𝐎𝐆
Romance'𝒮𝓉𝒶𝓃𝒹 𝒶𝓁ℴ𝓃ℯ' Aᴅʀɪᴛʜ Dᴢᴜʟᴋᴀʀɴᴀɪɴ × Zᴀʟʟɪᴇsʏᴀ Rɪᴇʜᴀɴᴀ Adrith Dzulkarnain- seorang jejaka yang berpangkat mejar didalam Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Zalliesya Riehana- seorang gadis yang berpangkat leftenan didalam Tentera Laut Diraja...