55 - End

638 11 0
                                    

"Aafazyad..?" Pintu dengan perlahan aku buka. Terdapat sosok Aafazyad, diatas katil, sedang mengelap Pistol miliknya. "oh.. Sayang... Sampai sudah?" Kepalanya diserong kearah aku. "welcome home, sayangku Elryna Sapphira." Senyuman terukir.

Aku menghela nafas. "apa yang awak nak sebenarnya..?" Soal aku itu, dia menoleh kepalanya kearah aku. "apa yang I nak? Isn't it obvious? If it wasn't obvious, then why are you here? You're the main reason why I did all this crazy things like stalking you and many more. All i want is you!"

"Tapi awak sendiri tahu bahawa saya telah sah berkahwin dengan Aden!" Dia tergelak apabila kata kata aku itu terucap.

"Do you think i'd care about your relationship with aden? Then who am i here? Just the title 'ex-husband'? Nah.. Don't you remember what i say before?" Dengan perlahan dia bangun, mendekatiku, bibirnya sangat dekat ditelinga aku.

"I already say it to you from the start. What's mine will forever be mine, and you're mine Miere. I will never let anyone snatch you away from me."

"And don't you dare forget that."

Dia tergelak. Suaranya penuh dengan kesombongan, sinis. "Elryna Sapphira.. Sekarang saya cuma mahu tanya awak soalan yang simple sahaja."

"Will you marry me again, Elryna? Be my lovely wife again? Cook for me again daily? Caress my hair everyday?"

"What's your answer? Yes or Yes?"

Yes or yes? Sah dia tidak mahu aku menolak lamarannya semula. "No." keningnya terangkat. "hm? No? No you say? You dare to say that?!"

"Elryna, it's about your life, you accept you live, you reject you'll die."  Tetapi sanggup kah dia membunuhku?

"awak berani ke nak bunuh saya masalahnya?" Soal aku, mulut terukir senyuman. Aku tahu, didalam lubuk hatinya, dia tidak sanggup untuk membunuhku. "dah tahu jawapan, jangan main main." Jawabnya dengan nada marah.

"Cepat Elryna.. Jawapannya senang sahaja! Tidak susah pun! Ya atau Ya?!" Jeritnya ditelingaku.

TOK TOK TOK

Pintu dibuka dan sosok Aeril dihadapan pintu itu. "Eh.. Oh... Saya ganggu ke? Hehe maaf ya... Tetapi kan Aafazyad... Anak engkau mengamuk."

Hah? "Hah? Anak aku mengamuk? Mana! Zrie! Daddy kat sini!" Lantas dia berlari kearah Zrie.

Dia sedang menangis "daddy Aafazyad jahat!! Dia marah mummy!" Kata katanya itu, terhenti Aafazyad dikakinya. "Zrie? Zrie kata daddy jahat? Alah.. Sayang.. Daddy marah mummy sebab daddy sayang mummy, daddy sayang Zrie, sebab itu lah daddy marah.. Jangan takut okay?"

Dia mula mendukung dan mendakap Zrie ditangannya. "Jadi... Daddy tak jahatlah? Daddy bukan villain?" Dia tergelak apabila mendengar kata kata Zrie. "Tak sayang..."

aku mula mendekat, kelihatan Zrie sedang berbaik dengan Aafazyad.. Apa perlu aku berbaik sekali dengan dia? Ataupun dia hanya gunakan aku sebagai sebuah umpan ataupun yang paling teruk hanya untuk menghilangkan kebosanannya?

"Sayang... Tidak mahu kah sayang cuba untuk berbaik semula, bina semula relationship kita yang sudah lama hancur?" Soal Aafazyad kepada aku.

"Awak.. Awak jujur kan? Awak bukan hanya sekadar 'menggunakan' saya kan..?" Zyad menghela nafas "kenapa saya nak gunakan awak?"

"Masih tidak sedar bahawa saya masih cintakan awak? Hm Elryna Sapphira? Masih tidak sedar kah? Then... Want me to show you how much i love you?"

TAMAT

(Ini bukanlah ending. Nantikan ending Her Perfect Enemy di novel physical nya. One day selepas publisher keluar result. Jalan cerita lain dari yang sekarang)

𝐇𝐞𝐫 𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐄𝐧𝐞𝐦𝐲 : 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧Where stories live. Discover now