Lütfen oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın.
Keyifli Okumalar!Yıl 1997
Mine Hanım yanında dolu gözlerle oturan arkadaşına döndü ağzını açacağı sırada Betül Hanım söze başladı, "Benim çocuğum isimsiz mi doğacak, Mine?" Diyerek ağlamaya başladı.
Mine ve Betül liseden beri arkadaşlardı. Çok yakınlardı ve kan bağları olmamasına rağmen birbirlerini çok seviyorlardı. İkiside görücü usulü ile evlenmişti. Ve şuan Betül Hanım hamileydi, doğumuna yanlızca bir kaç gün kalmıştı. Mine Hanım da ne kadar bir çocuğunun olmasını istese de olmuyordu.
Betül Hanım arkadaşından isim fikri istiyordu ama ikiside çok kararsız insanlar oldukları için bebeğe henüz isim seçememişlerdi.
Şuan bir parktalardı, ve Betülün çocuğu erkek olacaktı. Eşi isim konusuna karışmak istemediğini söylemişti, bu yüzden isim koyma hakkı annedeydi.
"Olur mu öyle şey? Buluruz elbet bir isim." Dedi Mine Hanım ve kollarını arkadaşının boynuna sararak sıkı sıkı sarıldı. Parkta oynayan çocukları izledikleri sırada Mine Hanımın dikkatini salıncaklarda biri kız, diğeri erkek olan ikiz çocukları çekti.
Mine Hanım, "Buldum!" Diyerek sevinçle yerinde zıpladı. Betül Hanım heyecanla arkadaşına döndü, "Ne? Hemen söyle!"
Mine Hanım eliyle salıncakları işaret ederek, "Şu salıncaktaki ikiz çocukları görüyor musun?" Diye sordu. Betül Hanım hızla başını salladı. "Eğer tamam dersen, o çocukların isimlerini çocuklarımıza koyalım. Yani benim bi çocuğum olursa.." Demesiyle birbirlerine bir kaç dakika baktılar.
Bu fikir Betül Hanımın hoşuna gitmişti gülümseyerek başını salladı. Oturdukları banktan kalkarak salıncaklara doğru ilerlediler. Salıncakların önünde durduklarında gülümseyerek çocuklara baktılar. Mine Hanım çocukların annesine dönerek, "Merhaba." Dedi.
Çocukların annesi, "Merhaba." Diyerek tebessüm etti. Bir kaç dakika konuşmanın ardından Mine Hanım çocukların isimlerini sordu. Çocukların annesi, yani Ayla Hanım kız çocuğunu işaret ederek, "Ilgın." Erkek çocuğunu işaret ederek, "Ilgaz." Dedi.
Betül Hanım tarif edilemez bir ifadeyle Mine Hanıma döndü, "Ilgaz.. Oğlumun ismini Ilgaz koyacağım." Dedi. Mine hanım gülümseyerek, "Eğer bir kızım olursa, adını Ilgın koyacağım." Dedi. İkisi de birbirlerine heyecanla, mutlulukla sarıldı. Ayla Hanıma iyi dileklerde bulunup yanlarından ayrıldılar.
Yıl 2001
Mine Hanım tir tir titreyen vücuduna engel olamayarak ayağa kalktı. Ama bir adım atsa düşecek gibiydi. Banyodaydı, hayatına yön verecek olan o teste bakıyordu. Tek çizgi çıksa ne hissederdi? Ölmeyi bile dileyebilirdi. Bir çocuk sahibi olmayı çok istiyordu ve son günlerde olan belirtiler onda bir umut yaratmıştı.
Titreyen ellerini nereye koyacağını bilemeyerek lavaboya yasladı. Test ters bir şekilde duruyordu. Tek çizgi görmemek için canını verebilirdi. Derin bir nefes alıp elini teste uzattı. Testi eline alıp çevirdi ve sonuca baktı. Test ellerinin arasından kayıp gitti, şokla elleriyle ağzını kapattı ve ağlamaya başladı.
Titreyen bedeni daha çok titremeye başladı ve bacakları onu taşıyamaz hale geldi. Kendini yere bırakıp ağlamaya başladı. Bir bebeği olacaktı. Sakinleşmek için derin nefesler aldı ve bir kaç dakika sonra ayağa kalktı. Testi yerden alıp banyodan çıktı. Testi cebine koyup evden çıktı ve karşı komşusu olan arkadaşının kapısını çaldı.
Kapıyı arkadaşının oğlu, Ilgaz açtı. Eğilip Ilgaza sıkı sıkı sarıldı ve tekrar ağlamaya başladı. Ilgaz şaşkınlıkla, "Ne oldu Mine Teyze?" Diye sordu. Ama Mine Hanım cevap veremiyordu, konuşmayı unutmuş gibiydi.
Betül Hanımın, "Mine?" Diye seslenmesiyle, Ilgazdan ayrılıp Betül Hanıma baktı. Betül Hanım, "Ne oldu Mine?" Dedi şaşkınlıkla. Mine Hanım yanlızca, "Ben.." diyebildi. Devamı gelmiyordu. "Mine, korkutuyorsun." Dedi Betül Hanım.
Mine Hanım cebindeki testi Betül Hanıma uzattı. Betül Hanım çift çizgiyi görünce büyük bir mutlulukla Mine Hanıma sarıldı. "Hayırlı olsun, İnşallah nur topu gibi bir kızın olur da alırım oğluma." Dedi gülerek.
"Umarım. Umarım bir kızım olur." Dedi Mine Hanım gözlerindeki yaşları silerek. Betül Hanım, "Ilgın koyacaksın değil mi kız olursa?" Diye sordu. Mine Hanım başıyla onayladı.
Betül Hanım bu defa, "Erkek olursa?" Diye sordu. Mine Hanım gülerek, "Ilgaz Can, falan koyarım." Dedi.Ilgaz kaşlarını çatarak, "Ilgaz Can mı? Hiç beğenmedim. İnşallah kız olur." Diyerek Mine Hanıma doğru yürüdü. Ilgaz elini Mine Hanımın karnına koydu ve okşadı. "Merhaba çirkin ördek. Umarım kız olursun, yani kız ol tamam mı?" Demesiyle Mine Hanım ve Betül Hanım kahkahalara boğuldu.
******
Selamm!
Yazdığım ilk kurgum değil, ama yayınladığım 2. Kurgum.
Umarım beğenirsiniz.
Yeni bölüm gelene kadar hoşçakalın!
💙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Diğer Yarım
Teen Fiction"Ne istiyorsun benden Ilgaz Abi?" Diyerek ofladım. "Abi deme işte! Anlamıyor musun?" Diyerek bağırmasıyla irkildim, bir şey dememe müsaade etmeden hızla ekledi. "Hani dedin ya, sana yan gözle bakacağımı size düşündüren ne diye? Ben sana yan gözle ba...