0.4

467 42 56
                                    


Lütfen oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın.

Keyifli okumalar!

*******

"Ee ne iş yapıyor oğlumuz?"

Babamın sorusuyla bir kez daha nefes aldım.

Çok gergindim, çünkü Ilgaz her an Orhanın üzerine atlayacak gibiydi. Koltukta yayılarak oturmuş, kollarını göğsünde birleştirmiş ve sanki yoldan çevirilmiş de gelmiş gibi duruyordu.

Orhanın babası, "Şimdilik çalışmıyor." Demesiyle Ilgaz, "Çalışmayan çocuğu nasıl evlendirmeyi düşünüyorsunuz?" Dedi.

Stresten tırnaklarımı yememe ramak kalmıştı. Ercüment Amcanın, "Ilgaz." Diyerek uyarmasıyla Ilgaz oralı bile olmamıştı.

Babam, "Ercüment, Ilgaz haklı." Diyerek Ilgaza katıldı. Annem kaş göz yaparak mutfağı işaret etti. Ayağa kalktım ve mutfağa ilerledim.

Annem ne yapacağım hakkında bana bilgi vermemişti ki? İstemeye gelmedikleri için kahve yapamazdım. Çay? Sarı kola?

En iyisi kivili oralet.

Herkese kivili oralet yapıp tepsiye koydum. Tepsiyi elime alıp içeri girdiğimde annem kaşları çatılı bir şekilde bana bakmaya başladı.

İlk önce Orhanın babası, babama ve Ercüment amcaya oralet verip sonra Orhanın annesi, annem ve Betül Teyzeye verdim. Sonra Orhana oralet tepsisini tebessüm ederek uzattım, aynı şekilde tebessüm ettiği sırada sağ tarafımdan gelen birşeyin düşme sesiyle sağ tarafa döndüm. Ilgaz televizyon kumandasını yere düşürmüştü. İsteyerek veya istemeyerek.

Son olarak Ilgaza oralet uzattığım sırada içeridekilere göz atıp kulağıma doğru eğildi, "Güzel olmuşsun, bizim istememizde daha güzel olacaksın." Dedi ve rahatlıkla arkasına yaslandı.

Söylediği şeyin şaşkınlığıyla boş tepsiyle geçip annemin yanına oturdum. Bizim evleneceğimizi ima ediyordu. Ve bunu çok rahat bir şekilde söylemişti.

Annem sadece benim duyacağım şekilde, "Kızım kıraathanede miyiz?" Dedi. Gülümseyerek, "Ne zaman gidecekler?" Diye sordum. Annem kaşlarını çattı, "Gelsinler diyen sendin ya bir tanem?"

Oflayarak anneme döndüm, "İstemiyorum ya." Dedim. Annem babama dönüp kaş göz yaptı. Babam söze girdi, "Sizin ziyaret sebebiniz mâlum." Dedi ve devam etti, "Ama benim kızımı evlendirmek gibi bir düşüncem yok. Ki kızım da aynı fikirde." Demesiyle gülümsedim.

Ilgaza kısa bir bakış attığımda oraletini büyük bir keyifle içiyordu. Bakışlarımız kesiştiğinde gülümseyerek göz kırptı.

Ilgaz okuldan çıkmış, eve gidiyordu. Yanında sınıfından bir kız vardı. Evleri yakın olduğu için beraber gidiyorlardı. Ilgazın aklında Ilgın vardı, dün ona torpil patlatmak için söz vermişti. Sözünü de tutmuştu, çantasında iki tane torpil vardı.

Diğer YarımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin