*.✧∘˚˳°________________________∞Bunyi jam loceng mengejutkan Hani dari lena.Hani?
Yup!Hani Danisha,seorang gadis yang perwatakan dingin,tegas dan independent woman,well..dia telah berubah kerana kisah silamnya, namun masih terselit sikit kelembutan didalam dirinya, tinggal bersama nenek dan seorang kawan baiknya di kampung chendana.
Hani mencapai jam itu dan memberhentikan bunyi alarm dari jam tersebut.
Gadis itu turun dari katil dan mencapai kain tuala untuk mebersihkan diri.
*.✧∘˚˳°_________________________∞
Sesudah membersihkan diri,Hani turun kebawah untuk bersarapan. Dari ruang tamu Hani sudah melihat nenek bersama kawannya sedang berborak di meja makan.
"Morning." Sapa Hani kapada mereka yang berada di meja tersebut.
"Eh Hani.Morning jugak"Sapa pula sahabatnya Tengku Haura Dania.
Hani hanya mengumam kecil dan duduk di sebelah sahabatnya itu.
"Nenek dah dah la tu kemas dapur tu dah bersih dah pon..mari la duduk makan sekali.."Haura mula bersuara apabila melihat nenek sibuk membersihkan dapur tak henti-henti. Tangannya pula sibuk mencedok nasi goreng kedalam pinggannya.
"Takpela,nenek dah makan. Kamu makan jela.Nenek nak ke belakang dulu." Nenek menolak pelawaan tersebut sambil berura-ura ingin kebelakang rumah.
"Salam dulu nek."Nenek tersenyum sambil menyambut huluran tangan dua gadis tersebut.
Mereka pon bersarapan. Selepas menjamu selera mereka mengemas meja makan dan memberitahu nenek Hani atau dikenali Nek Asma untuk pergi ke tempat pengajiannya.
"Nenek! Kami gerak dulu!" Laung Haura memandangkan Nek Asma ada di belakang rumah.
"Yelah!Pergilah,Hati-hati!"Balas nenek separa menjerit.
Mereka pon bergerak menggunakan kerata mini cooper Haura yang bewarna hitam putih.
*.✧∘˚˳°________________________∞
Tidak sampai 30 minit,akhirnya tiba juga di tempat pengajian mereka, iaitu Universiti Sains Malaysia (USM). Haura pergi ke kawasan tempat letak kereta lalu meletakkan mini cooper kesayangannya di parking lot yang kosong.
"Okay jom keluar!" Haura mula bersuara apabila keretanya sudah terletak elok di parking lot tersebut. Hani dan Haura keluar dari kereta lalu menuju ke pintu besar U itu.
Masuk sahaja dari pintu itu ada segerombolan gadis yang terpekik pekik macam histeria.
"Arghhh handsome nya..!!"
"Wei!Wei dia tengok aku la.!"
"Ish perasan lah kau ni dia tengok aku la!!""Dah kenapa minah-minah tu menjerit..-jerit macam kena histeria" Kata Hani datar sambil berjalan. Naik rimas melihat gadis gadis itu menjetit macam takda otak.
"Ermm tak silap aku,ada student baru.Lelaki.Handsome wei.."Balas Haura sambil tangan tampar angin. Gedik.
"Lah pasal tu je.Malas aku layan." Balas Hani malas..menyampah.
"Jom laaa pergi cafe" Haura ubah topik apabila melihat Hani seakan menyampah dengan topik tadi.
Mereka pon menuju ke cafe untuk membeli minuman.Hani membeli cappuccino coffe manakala Haura membeli air milo. Keluar dari cafe tersebut tiba tiba dia terlanggar seseorang bertubuh tegap dan..
"Arh!" Hani menjerit,coffe nya pula tumpah, jatuh di lantai bersih di depan pintu cafe tetsebut.
"Kau buta ke?" Tanpa meminta maaf jejaka tersebut terus menyerangnya dengan soalan yang bikin hati panas.
"Eh hello!Kau yang langgar,salah kan orang pulak! Kau la yang BUTA!" Tempik Hani tak puas hati.
Pandangan Hani jatuh kearah bajunya pula dan dia berkata. "Look what have you done! Tengok apa yang kau dah buat pada pakaian aku!!" Yela..Siapa je yang tak geram air yang baru dibeli tanpa sempat diminum tumpah landing betul betul diatas lantai,pastu pula pakaian dia pula terkena air coffe.. 'aduh!habis baju aku! urgh!!'
"Look at my handsome face. Do. Look. Like. I. Care. Huh?"Balasan yang didengar oleh jejaka tersebut membuatkan Hani menyampah dengan jejaka itu.
"Eh mamat poyo! Dah buat salah tak reti nak minta maaf ke HAH!?"Tempik Hani sambil mendongak kearah jejaka tersebut.Ye la jejaka yang dihadapannya ini tinggi lampai. Dia yang tinggi 173 cm ni pon kene dongak kan kepala melihat kearah jejaka tersebut.Tinggi ya amat.
"Eh minah sewel! Yang kau duk terpekik pekik macam orang gila ni kenapa?!"Balas jejaka itu.
"Eh Mak Bapak aku bagi nama aku elok elok sesedap cita rasa adabi kauu je panggil aku minah sewel,dasar mamat poyo!"Balas Hani geram.
"Eh dah kau panggil aku mamat poyo takpe pulak.Ni tengok ni nama aku bukan main cantik lagi." Jejaka tersebut menunjukkan namanya yang terletak di kad pengenalan pelajar. Ooh nama dia Rayfal Ziqry rupanya.. Hmm cantik,tapi tak secantik perangai tuan punya badan.
"Oh Rayfal nama kau."Kata hani malas.
"Just call Ray."Dengan nada bongkak Rayfal berkata.
Jejaka itu pula melihat kearah kad nama Hani. Hani Danisha.Hmm nice, tapi perangai nya tak se'nice' nama.
"Nice je nama kau."
"Eh?Kau memang tak nak minta maaf ke?" Tanya Hani balik.
"Kenapa aku nak kena minta maaf?" Tanya Rayfal selamba.
"Ergh..Dah. Malas aku layan mamat poyo macam kau ni. Dah la baju aku kotor huh!" Hani mengumam perlahan namun masih didengari oleh Rayfal.
Hani berlalu pergi dengan perasaan bengang.
*.✧∘˚˳°________________________∞
TBC💕
YOU ARE READING
One In A Thousand
RandomTengku Rayfal Ziqri seorang jejaka yang popular di tempat pengajiannya.Rupanya yang tampan menjadikan para gadis meminatinya. Namun terdapat beberapa gadis yang tidak meminatinya seperti para gadis lain salah satu daripadanya ialah Hani Danisha. Se...