Bab 12

6 1 0
                                    


Kelima gadis yang baru menyelesaikan nyanyian bergerak ke tempat mereka .

Mereka menarik kerusi untuk duduk di meja tersebut setelah mereka tiba.

"Power dho korang nyanyi. Sedap giler. Mantap! Comferm takde siapa boleh lawan." Ujar Cris bersungguh- sungguh. Tapi memang sedap pun. Hoho..

"Hey! Who said? Kitorang pun boleh lah!" Bentak Harraz.

"Ye la tu..entah suara sumbang." Sampuk Airis. Saja nak provok si Harraz ni biar panas bontot.

"Amboi kau, sedapnya bahasa..kau pun tahu suara kami sedap kan?" Balas Ruzain pula.

"Ye ke? Entah la, aku tak ingat pun." Haura pula bersuara. Sengaja menambah kan bara api si jejaka- jejaka tersebut.

"Ewah kau, ini dah lebih ni, kau mencabar kitorang ke sekarang ni?" Soal Harraz dengan nada yang tidak berpuas hati.

"Haah. Kalau berani nyanyi la. Kitorang dah. Korang bila lagi? Kan Hani?" Airis pula berkata. Sengaja.

Hani yang dengar.namanya di petik menoleh kearah mereka lalu mengangkatkan kening sebelah bermaksud 'apa?'.

"Aku tanya, kalau diorang berani diorang nyanyi kalau tak diorang tu song.sang." Airis memprovok lagi dengan mengunakan Hani sebagai umpan.

Hani hanya menganggukkan kepala, malas nak layan sebenarnya.

"Weh! Kami tak songsang la! Okay fine! Hey miss!!" Ruzain memanggil emcees sambil berdiri.

"Yes Mr. Ruzain. What can i help you?" Tanya pengacara itu.

"My friends and i want to sing a song!" Lantang suara itu bersuara.

"Woah! That's soud interested.Okay, come Ruzain and friends." Ujar emcees itu.

Kelima jejaka itu berdiri. Mengemaskan tuxedo yang terletak di tubuh. Lalu berjalan ke tengah dewan.

Ruzain mendekatkan telinganya dengan tepi kepala Harraz lalu membisikkan sesuatu.

Harraz pula terangguk- angguk kepalanya, Selepas selesai mereka berdua 'berbisik', Harraz pergi ke arah 'Dj'. Untuk menyampaikan tajuk lagu mungkin.

Harraz kembali ke tengah dewan bersama lima mic ditangannya.

Ruzain mencapai mic dari Harraz lalu mendekatkan mic tersebut ke bibir nya dan ingin bersuara, namun ada suara yang menyampuk.

"Rewrite the stars, James Arthur. Let's sing baby!" Ujar Harraz separa menjerit.

Melodi berirama mula berbunyi merdu. Hani yang mendengar melodi tersebut terus memberikan perhatian penuh untuk lagu itu. Fav song. hehe

"You know i want you" Suara merdu Ruzain itu membuatkan semua terpegun dengan jejaka itu.

"It's not a secret i try to hide" Sambung jejak itu lagu dengan mata terpejam. Menghayati lagu.

"You know you want me" Lirik seterusnya disambung oleh Haider sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah satu sudut.

Aisyaa, tapi gadis itu seakan terpegun disitu.

"So don't keep saying our hands are tied" Nyanyian diteruskan oleh Haider.

"You claim it's not in the cards"

"And fate is pulling you miles away"

"And out of reach from me" Jari jejaka itu; Harraz, ditunjukkan ke arah mukanya sendiri.Tiga rangkap lirik dinyanyikan oleh Harraz berturut- turut.

One In A ThousandWhere stories live. Discover now