*.✧∘˚˳°________________________∞Sejak keluar dari kelas lagi Haura perasan yang Hani tidak henti-henti tersenyum. Tertanya juga apa yang difikirkan. Sekarang mereka di lobi Universiti.
"Wei Hani. Kau kenapa dari tadi tersenyum-senyum." Tanya Haura. Dia ada juga terfikir satu sebab tapi tak yakin tu yang tanya Hani tu.
"Kau masih fikir pasal tadi ke? Ke kau..terfikir pasal Rayfal?" Tanya Haura sambil tersengih.
"Pasal tadi? Pasal apa pulak?"Tanya Hani malas.
"Ala buat-buat tak tau pulak.Pasal baju yang kau pakai tu la." Balas Haura.
"Ooh pasal tu."
Kejadian tersebut mula bermain dalam mindanya kembali.
.
.
.
.
.FlashBack..~~
Hani pergi ke tandas untuk membersihkan pakaian yang terkena air yang tumpah dibaju nya tadi.
"Urghh mamat ni dah la baju aku ni warna putih!hesh.."bebel Hani geram.
Hani masuk ke dalam tandas lalu berdiri dihadapan cermin.Dia melihat pantulan dirinya di hadapan cermin.
Hani mengeluh'Huh,apalah nasib.'
Dia membersihkan pakaiannya yang terkena air tersebut,masih ada kesan tompokan di bajunya itu.
Dia keluar dari tandas dan ternampak jejaka yang bergaduh dengan nya sebentar tadi.
Sambil Hani melihat kearah jejaka tersebut dia terfikir..'apa nama mamat tu erk?Ermm Ra..Ray,hmm..Ha!Rayfal!!' desis hati Hani.
Rayfal semakin menghampirinya.Di tangannya ada satu paper bag .
Sesampai Rayfal dihadapannya,Jejaka itu berkata "Nah" sambil menghulur paper bag itu.
Hani mengerutkan dahi lalu bertanya, "Untuk apa ni?"Hani mengambil paper bag itu lalu membukanya.
"Hoodie..?"Kata Hani perlahan lebih kepada menyoal.
"Erm untuk kau pakaian kau kotor. Pakai hoodie aku tu dulu." Balas Rayfal.Hani terkejut dia fikir Rayfal tidak dengar apa yang dikatakannya.
Haura datang bersama dengan air cappuccino yang baharu.
"Hani! Eh?Rayfal, kau buat kat sini?" soal Haura.
"Tu,hoodie" Ringkas sahaja jawapan yang di beri.
"Pakai yang tu." Ujar Rayfal.
Jejaka tersebut pergi meninggalkan 2 gadis tersebut.
Rayfal Ziqri. Aneh?
"Oi!! amboii..member tu dah hilang pon tak sedar. Kusyuk benor melihat." Tegur Haura sambil tersenyum sinis melihat kearah Hani.
Teguran Haura tadi mengejutkan Hani ke alam realiti kembali.Hani menghiraukan Haura.Dia melihat ke arah paper bag di tangannya itu lalu tersenyum.
"Amboii..tersenyum pulak dia.Takkan terjatuh cintun kutt.." Usik Haura lagi.
Lagi sekali Haura dihiraukan.Hani pergi ke arah tandas semula dan memakai hoodie pemberian Rayfal.
Dia meliht pantulan dirinya di dalam cermin. 'Wow. oversize. Macam hoodie yang mamat tu pakai tadi. hurmm ehh jap.' Hani melihat ke arah pakaian yang dipakai itu lalu berkata.
"Wei!!Ni bukan ke hoodie yang dia pakai masa gaduh dengan aku tadi,patut la masa datang dekat aku tadi dia pakai t-shirt jer." Ngumam Hani.
Hani keluar dari tandas.Terlihat Haura yang sedang bermain telefon. Haura yang tersedar akan kehadiran Hani terus menyapanya.
"Hani. Wow! Cute siaa kau pakai baju ni. Oversize pulak tu.."Kata Haura. Gadis itu mendekat lalu..
"Habis tu selama ni yang aku pakai oversize tu tak cute la?" Tanya Hani mendatar.
"Eh tak lah.." ujar Haura.Haura semakin hampir kearahnya lalu berkata.
"Wuuu bau perfume mamat tadi tu ade lagi. Sweet jugak erk mamat tu." sambung Haura lagi.
"Takde maknenya sweet, dia bagi ni sebab kesian je." Balas Hani.
End flashback..
*.✧∘˚˳°_______________________∞
"Haa senyum-senyum. Tak habis-habis lagi ke cik Hani oi.. Dah puas dah berangan?." Tanya Haura dengan nada yang menyampah.
"Sibuk." Respon Hani.
"Amboii..kau bukan main." Ujar Haura geram.
"Dah bising.Ni aku nak tanya, mana kawan kau yang kau cakap tu?" Soal Hani.
"Ooo kejap.Nanti diorang sampai." Kata Haura,mata nya melilau melihat keadaan sekeliling lobi. mencari kelibat 'kawan-kawan' yang dibicarakan itu.
Haura berdiri dari tempat duduknya lalu berkata.
"Haa tu diorang."
*.✧∘˚˳°_________________________∞
TBC💕
YOU ARE READING
One In A Thousand
RandomTengku Rayfal Ziqri seorang jejaka yang popular di tempat pengajiannya.Rupanya yang tampan menjadikan para gadis meminatinya. Namun terdapat beberapa gadis yang tidak meminatinya seperti para gadis lain salah satu daripadanya ialah Hani Danisha. Se...