Berpusu- pusu manusia keluar dari dewan selepas 'acara' promnigth itu sudah tamat.
" Thanks girls for this nigth" Ujar Ruzain mewakili mereka para lelaki.
"Nah..it's okay bruh!" Balas Haura.
"So korang balik tidur rumah Hani ke macam mana?" Soal Ruzain
"Haah!" Balas Zandra ceria.
"Yang kau happy semacam ni kenapa?" Soal Airis ceria.
"Alah, biar arh nak happy ke, nak sedih, nak menangis ke, nak murung ke, nak marah ke, nak tumbuk ke, nak-"
"Dah.Bising." Rayfal bersuara menghentikan percakapan adik nya yang gila tu. Tak matang, buat malu je. Rayfal bercakap dalam hati.
Memuncung kedepan bibir Zandra. Aku tak habis cakap lagi..
"Aisyaa." Panggil satu suara. Haider.
Aisyaa berpaling menghadap Haider. Mengangkat kening sebelah.
"I want to talk with you. Personal." Ujar Haider sambil mengerling ke arah beberapa manusia yang memandang mereka berdua.
Hani bingung. Dia melihat beberapa manusia yang berada di sekeliling nya. Kenapa muka diorang macam.. lain?
Aisyaa hanya mengangguk kepala.
Haider dan Aisyaa berlalu pergi.
Suasana menjadi sepi.
"What happen to them?" Hani memecahkan kesunyian.
"Who?" Soal Airis
"Aisyaa and Haider" Balas Hani.
"Something bad happen to them." Ujar Zandra pula dengan suara yang ditahan- tahan. Marah mungkin
"What is it?" Tanya Hani lagi dia memandang jejaka- jejaka yang berada dia hadapan nya dari tadi berdiam diri.
"We can't tell you." Ruzain berkata.
"Why?" Hani laju menyoal.
"Haider scared with you." Balas Harraz.
"Why?" Kenapa nak takut dengan aku pulak? Hani bertanya sendiri.
"Kau pendiam. Kau pelindung. He know that you will do anything to you friends if someone who hurt your friends. Haura pernah bagi tahu kami masa kau mengamuk masa lindung Haura. Is it?" Rayfal berhujah panjang.
"Haider buat apa kat Aisyaa." Tanya Hani curiga. Muka dia kelihatan tegang.
"Just ask him by your self" Jawab Noah ringkas.
Hani mendengus kesal.
Suana kembali sunyi.
Sepi. Sehinggalah..
"Aisyaa!" Satu suara memetir kuat.
Mereka berlapan menoleh kearah suara tersebut. Mereka nampak Haider mengejar Aisyaa, manakala Aisyaa sedang berlari kearah mereka sambil..
menagis.
Oh, Damn!
Keempat jejaka yang melihat keadaan Aisyaa itu pantas menoleh kearah Airis dan Hani
Shit, muka diorang berdua tegang. Mati kau Haider. Ruzain hanya mampu bersuara dalam hati.
Jejaka- jejaka itu menoleh semula kearah Haider yang mengejar langkah Aisyaa.
Aisyaa meluru datang kearah Hani. Lalu memeluk rakannya itu.
Muka Hani tegang.
Hani membalas pelukan rakannya itu
YOU ARE READING
One In A Thousand
RandomTengku Rayfal Ziqri seorang jejaka yang popular di tempat pengajiannya.Rupanya yang tampan menjadikan para gadis meminatinya. Namun terdapat beberapa gadis yang tidak meminatinya seperti para gadis lain salah satu daripadanya ialah Hani Danisha. Se...