"Kau memang nak kena kan?" Ujar Haura geram. Nak kena Zandra ni. Dah lama tak buat perangai tiba- tiba muncul perangai dia yang tak semegah tu.
"Alaa..Sorryy laa..Aku,aku tak sengaja.Aku lupa nak cakap dekat diorang." Kata Zandra sambil tangan sedang menggoyangkan tangan Haura.
Hish! geram betul aku dengan budak ni.
"Kau boleh cakap kau tak sengaja. Kau lupa apa yang jadi tadi." Kata Aisyaa
FlashBack~~
Setibanya mereka di rumah Nek Asma, mereka dikejutkan dengan 2 buah kereta lamborghini dan sebuah superbike berwarna hitam.
"Korang tahu tak sapa yang sebok datang rumah nenek ni?" Tanya Hani.
Sunyi. Tiada balasan yang diterima. Apabila tiada siapa yang menyahut persoalannya Hani menoleh kebelakang. Dia melihat muka rakan-rakannya seperti..terkejut?
"What?" Tanya Hani sambil berpeluk tubuh melihat ke arah keempat rakannya yang lain.
"Pe-per-tama ka-kali k-kau..ca-cakap pan-jang le-lebar." Kata Airis sedikit tergagap-gagap. Yela terkejut member bile ada rakan yang jenis berat mulut tibeeer cakap banyak.
Hani menjulingkan matanya keatas. 'Menyampah la aku ada member cam ni' getus hati Hani.
"Aku tanya.Jawab je la. Kau kenal ke kereta sape tu." Ujar Hani.
"Kenal kot..Entah la jom masuk lagi senang takyah fikir.." Ajak Zandra apabila dari tadi lagi mereka berdiri di depan rumah Nek Asma.
Mereka pon bergerak masuk ke rumah tersebut. Dari luar sudah dengar seperti suara lelaki. Garau garau gituw..
Dihadapan pintu rumah itu terdapat beberapa kasut lelaki. Okay sah jantan.
Mereka masuk dan ternampak beberapa penampakan yang berada di ruang tamu.
Terdapat 5 lelaki sedang berborak sakan bersama neneknya. Bergegor rumah dengan gelak ketawa mereka.
"Assalamualaikum." Haura memberi salam seraya masuk kedalam rumah.
"Wa'alaikumussalam." Jawab mereka yang berada di ruang tamu itu serentak.
"Ha balik pon. Ingat kan nak tidur terus dekat sungai tu." Kata nenek. Kedengaran seperti memerli sebenarnya. Yela diorang balik waktu senja macam ni.
"Ish nenek ni. Main perli perli pulak. Kami tahu la kami balik lewat. syowiy la." Ujar Haura.
"Hmm apa-apa lah. Ni Zandra, kenapa tak bagi tahu nenek yang abang-abang kamu dengan kawan dia nak datang." Kata nenek geram. Terkejut nenek tadi apabila lihat ada beberapa jejaka yang berada di muka pintu rumah.
"Ermm saya-" Zandra taktau nak balas apa. Dia kematian kata. Mati dia kene bebel dengan Haura kalau rakannya itu tahu perkara sebenar.
"S-sa-" Percakapan gadis itu terhenti apabila satu suara garau menyapa di gegendang telinganya.
"Memang tak reti nak bagi tahu ke nak tidur sini?" Kata salah seorang dari jejaka yang berada di situ.
"Sorry la Zain,Your little ni lupa la." Kata Zandra. Nada suaranya sengaja di manjakan siap buat gaya puppy eyes lagi. Ingin memujuk abangnya Ruzain.Haish la budak ni..Redho je la.
"Banyak la kau punya 'lupa' kitorang yang kena hadap tau dengan Tengku Rosalyn kau tahu tak! eyy begangnya aku dengan adik kau ni Ray." Ujar seorang jejaka itu.Kedudukannya yang tadi duduk terus berdiri.
YOU ARE READING
One In A Thousand
RandomTengku Rayfal Ziqri seorang jejaka yang popular di tempat pengajiannya.Rupanya yang tampan menjadikan para gadis meminatinya. Namun terdapat beberapa gadis yang tidak meminatinya seperti para gadis lain salah satu daripadanya ialah Hani Danisha. Se...