Bab3

16 2 0
                                    


*.✧∘˚˳°________________________∞

"Haa tu diorang."

Kata Haura sambil menunjukkan ke arah tiga orang gadis yang berjalan ke arah mereka.

Hani berpaling tubuh untuk melihat ke arah yang ditunjukkan oleh Haura.

Tiga gadis tersebut kelihatannya mempunyai personaliti yang berbeza. Seperti gadis yang berbaju hoddie black bersama seluar jeansnya yang berwarna senada dengan hoodie nya. Gadis itu berada di tengah kelihatannya seperti seorang yang cool.

Seorang gadis yang berjalan disisi sebelah kirinya pula kelihatan seperti seorang yang happy go lucky kalau dilihat dari segi pemakaiannya yang cerah dan ceria.Hampir sama seperti Haura cuma yang membezakannya adalah Haura berhijab manakala gadis itu tidak.

Seorang lagi gadis dari tiga gadis tersebut pula kelihatannya seperti seorang yang sama seperti gadis yang berhoodie hitam tadi,cool ,dan juga diantara tiga gadis tersebut hanya dia yang berselendang.

Ketiga-tiga gadis itu tiba dihadapan Hani dan Haura.

"Hi guys,lama kan kita tak jumpa. Rindu gile dho aku dengan korang." Sapa Haura memulakan percakapan.

"Haah lamaaa... gilee! Aku pon rindu kau juga." Kata salah satu dari gadis itu.

"Korang berdua tak rindu kan aku jugak ke macam Airis." Tanya Haura sambil membuat mimik muka sedih.

"Tak langsung."Kata gadis yang berhoodie hitam itu.

"Rindu la sikit." Kata gadis yang bertudung pula sambil membuat gaya jari sedikit.

"Ish tak syok arh korang. Dah la back to the topic. Ni perkenalkan pada korang kawan aku Hani.Hani, diorang bertiga ni kawan-kawan aku." Kata Haura memperkenalkan aku kepada kawan-kawannya.

Hani hanya menganggukkan kepalanya.

"Hai,Hani aku Airis Xaviera.You can call me Airis.Okey Hani. " Kata Airis memperkenalkan diri.

"Aisyaa Re'andra.Boleh panggil Aisyaa je.Simple." Kata gadis yang bertudung itu pula atau dikenali sebagai Aisyaa.

"Raissa Zandra. Zandra je." Kata gadis yang berhoodie hitam itu pula.

"Hani.Hani Danisha." Kata Hani ringkas.

"Wow!Not bad jugak erk nama kau." Kata Airis.

Hani hanya melihat tanpa rasa ingin membalas.

"Err..sorry lah korang Hani ni memang jenis pendiam sikit.Tak banyak cakap."Kata Haura.

"Ooh jenis-jenis cool lah ni." Kata Airis.

"Err..sebenarnya more to cold." Kata Haura separa berbisik kepada ketiga-tiga rakannya itu.

Mereka bertiga saling berpandangan antara satu sama lain dan melihat kearah Hani sekilas.Mereka menganggukkan kepala tanda mengerti.

Mereka pon berborak santai di lobi Universiti tersebut lalu membuat keputusan untuk ke cafe.

*.✧∘˚˳°_______________________∞

Setelah mereka masuk di dalam cafe tersebut.Dari riuh rendah terasa, jadi sunyi sepi.Pandangan manusia yang berada di dalam cafe itu semua melihat kearah kelima-lima gadis yang baru masuk sebentar tadi.

Mereka hanya menghiraukan sahaja pandangan tersebut lalu bergerak ke hujung cafe yang terdapat sebuah meja memuatkan untuk mereka berlima 'lepak' di situ.

One In A ThousandWhere stories live. Discover now