Bab 10

9 1 0
                                    

Pengumuman!

Maaf ye sebab lambat update.. Biasalah bila mood malas datang. Begini la jadinya.Tapi untuk korang yang sudi baca story saya, saya buat jugak.
Soo..enjoy! 
------------------------*------------------------


   Hari ini mereka berlima merancang untuk pergi keluar mencari pakaian untuk promnigth yang akan berlansung esok. So kena pergi mall nak shopping kan?
"So, where we want go today?" Tanya Airis ceria.

"Beli barang. Untuk promnigth nanti la..malam ni dah kau lupa?" Tanya Aisyaa sarkastik.

"Tak." Balas Airis selamba.

"Ish dah la. Malas aku layan kau ni." Kata Aisyaa.

Hani,Haura dan Zandra hanya mengelengkan kepala melihat telatah dua sahabat mereka itu.

"Dah..Jom shopping." Zandra memberhentikan pergaduhan mereka berdua itu. Kalau tak, sampai bila mereka tak boleh shopping.

"Haih menyesal pulak tak pergi cari barang semalam je." Ujar Haura.

"Eleh, padan la dengan muka. Siapa cakap semalam,'alah takpe..esok ada lagi,sempat la'." Zandra mengajuk percakapan Haura semalam. Menganjing habis.

Haura hanya tersengih menayangkan giginya yang tersusun elok.

Mereka pun mula mencari 'barang' untuk pergi promnigth nanti.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Masa yang ditunggu- tunggu oleh kelima- lima gadis. Ops salah- salah, 'keempat- empat' gadis.Why? Sebab..

"Yes! Masa yang ditunggu- tunggu oleh kita berlima!" Lantang suara Airis menjerit.

"Woi! Slow kan suara kau tu boleh tak? Bergegar bilik Hani ni." Ujar Haura pula.

"Korang je yang tunggu.Aku tak." Hani berkata selamba sambil tangannya sibuk memakai tudung di kepala.

"Alololo..cian nye dia. Tak pe kami kan ada." Kata Airis. Ingin mengusik Hani. Namun hanya jelingan tajam yang ia dapat dari Hani.

"Dah korang dah siap ke belum?" Soal Aisyaa dari tadi hanya berdiam diri.

"Dah." Ujar mereka bertiga serentak.Siapa lagi kalau bukan Haura,Zandra dan Airis.

Hani hanya berdiam diri. Dia memperkemas sedikit pakaiannya dan berlalu keluar.

Diikuti keempat rakannya yang lain.

Setibanya mereka di bawah, mereka melihat susuk tubuh Nek Asma yang sedang mengemas.

"Nenek.." Hani memanggil.

Nek Asma memalingkan tubuh apabila terdengar cucunya memanggil.

"Ya Allah.Cantik nya cucu- cucu nenek ni." Nenek bersuara. Nadanya seperti terpegun melihat keindahan yang ada di depan mata. Melihat gadis- gadis itu memakai pakaian yang cantik, apatah lagi Hani.

Hani memakai dress royal blue. Baju yang cantik, tidak mengikut betuk tubuh badan, berkain lembut, serta ada beberapa butir manik yang berada di dress tersebut. Di serta kan tudung yang sama warna dengan dress tersebut. Heels nya pula sama dengan dress nya itu.Senang cerita semua lah biru. Because, she fall inloved with blue colour.

Haura, Zandra, Aisyaa dan Airis. Semua memakai warna hitam.

Haura dan Aisyaa memakai dress yang sama seperti Hani, cuma berbeza warna dan Hani tidak mempunyai perhiasan apa- apa selain manik manakala Haura mempunyai reben di pinggan nya dan Aisyaa pula hanya sama seperti Hani. Tidak ketat mahupun longgar. Senang nak bergerak. Mereka malas nak fikir panjang.

Zandra dan Airis memakai dress separa betis. Rambut Zandra pula di buat gaya ponytails diikat dengan reben bewarna hitam manakala Airis bewarna merah. Ada beberapa manik terletak di hujung- hujung pakaian tersebut. Dari hujung rambut ke hujung kaki.

"Hehe..Thank you nenek." Ujar Airis dan Haura serentak.

"Kamu berlima dah nak pergi ke?" Soal nenek.

"Ye." Balas Hani sepatah.

" Ye la.Jaga diri.Elok- elok bawak kereta. Jangan balik lambat." Nenek bersuara.Sempat selitkan beverapa pesan sebelum mereka menyalami Nek Asma dan berlalu pergi.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Setibanya mereka di pekarangan Universiti mereka belajar, mereka menuju ke tempat letak kereta.

Setelah selesai meletakkan kenderaan, mereka berlalu keluar ingin memasuki pergi tempat yang dituju.

Tiba- tiba mereka terserempak dengan kelima- lima jejaka hots. Auch, gedik.Hahahaha..

Kelima gadis itu berjalan pergi menghiraukan jejaka- jejaka itu , namun ada suara yang menghentikan pergerakan mereka.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

🖤🖤🖤🖤

TBC💕

Selamat membaca..😘

see you guys next Bab..♥️

One In A ThousandWhere stories live. Discover now