Bunyi ketukan pintu membangunkan Zandra dari tidur. Dia merenggangkan badannya lalu menuju ke arah pintu rumah yang terkatup rapat.
"Siapa pulak yang datang ni?" Soal Zandra dalam keadaan yang mamai. Bunyi ketukan pintu masih kedengaran.
"Sabar! Ish, tak reti nak sabar betul.." Ngumam Zandra berang. Dah la tengah ngantuk ni, kacau je orang nak tidur.
Setibanya di muka pintu, Zandra memulas tombol pintu lalu menarik nya.
"Yes?"' Soal Zandra setelah membuka daun pintu.
Kelibat pertama yang Zandra lihat ialah kedua wajah abang kembarnya, Rayfal dan Ruzain. Setelah itu muka rakan abang- abangnya yang lain. Walaupun kelihatan samar-samar, tapi dia masih boleh mengecamnya.
Baru ingin bersuara, namun dipintas dengan soalan oleh si rakan abang.
"Kau baru bangun tidur ke?" Soal Harraz, sambil sebelah keningnya terjongket keatas.
Zandra hanya mengangguk, mulutnya terbuka luas, menguap. Tangan naik bagi menutup mulutnya.
Tak cover ayu dah bila baru bangun tidur ni.
"Ish! Tak senonoh la kau ni." Ujar Haider.
Zandra menghiraukan percakapan Haider.
"Kenapa korang datang ni?" Soal Zandra, ibu jarinya menggosok matanya untuk mengurangkan kantuk.
"Lah, kau jugak yang cakap nak berkhemah kan." Kata Ruzain, sebelah tangannya naik bercekak pinggang manakala lagi sebelah dimasukkan ke dalam poket seluar.
Terkelip-kelip mata Zandra cuba mencerna apa yang dikatakan oleh Ruzain. Bagaikan lampu mentol bernyala mulut Zandra terbuka luas sambil tapak tangannya melayang kehadapan menepuk-nepuk tangan yang berada dihadapannya.
Siapa lagi kalau bukan si abang, Rayfal. Redho je la.
"Ish! Kau ni lembab la. Bagi la kami masuk!" Ujar Harraz sambil berura-ura ingin masuk ke dalam rumah namun ditegah oleh Zandra.
"Eh, tak boleh! Tunggu sekejap." Usai berkata Zandra menutup pintu kuat. Lalu menuju ke arah keempat rakannya yang sedang tidur.
"Weh! Bangun weh, kita nak pergi berkelah, korang lupa ke!" Ujar Zandra separa jerit bagi membangunkan keempat rakannya itu.
Keempat gadis itu terus terduduk tegak. Mata masing-masing masih terkelip- kelip.
"Abang-abang aku dengan geng diorang dah sampai, ada kat luar tu. Cepat la.." kata Zandra sambil menggocangkan badan si rakan yang masih mamai.
"Ye.." Hani mencapai tudung yang berada di atas meja kopi lalu menuju ke arah pintu apabila rakannya yang lain sudah bangun bagi mencuci muka.
Seketika Hani terlupa akan matanya.
Hani memulas tombol pintu dan membuka daun pintu maka terpampang lah wajah kelima jejaka di muka pintu.
"Tunggu dekat pankin depan tu." Ujar Hani sambil menundingkan jari ke suatu arah.
"Hani." Seru Rayfal, matanya terpaku ke arah mata Hani yang berwarna caramel, selama ini dia ingat mata Hani memang betul- betul warna hitam.
Hani mendongakkan kepalanya bagi melihat wajah jejaka yang berada di hadapannya itu. Yela, ketinggian dia takat dagu mamat depan dia ni je.
Apabila pandangan mata mereka bertaut, masing- masing bagai terpukau akan kecantikan mata antara satu sama lain.
Mata caramel Hani berpandangan dengan mata cantik biru gelap milik Rayfal.
YOU ARE READING
One In A Thousand
RandomTengku Rayfal Ziqri seorang jejaka yang popular di tempat pengajiannya.Rupanya yang tampan menjadikan para gadis meminatinya. Namun terdapat beberapa gadis yang tidak meminatinya seperti para gadis lain salah satu daripadanya ialah Hani Danisha. Se...