Bab 9

14 1 0
                                    


  "Okay, that's all for today. Thank you class." Ujar pensyarah atau dikenali sebagai Sir Victor. Pensyarah itu menuju keluar apabila usai berkata.

Para pelajar semua berpusu- pusu keluar dari kelas setelah sesi pembelajaran mereka tamat.

Hani mengemaskan barang yang bersepah di atas meja. Dia berdiri ingin menuju keluar kelas apabila kelihatan kelas seperti kosong. Dia menghiraukan orang yang berada di sebelahnya itu.

Dia mengeluarkan Iphone dan earphone dari beg galasnya lalu memakainya.

Dia menuju ke arah Zandra dan Aisyaa yang menunggunya di luar kelas. Mereka bergerak kearah lobi.

"Hani. Kitorang nak pergi tandas sekejap tau" Kata Aisyaa.

"Hmm. Aku tunggu dekat taman." Usai berkata Hani menuju kearah taman manakala Aisyaa dan Zandra pergi ke arah tandas.

Sampai di kawasan taman matanya meliar mencari kawasan yang sesuai. Lama matanya meliar di kawasan tersebut dia menjumpai satu kawasan yang sesuai. Tempat itu terdapat satu pokok yang sederhana tinggi dan terdapat satu kerusi panjang.

Dia menuju pergi tempat tersebut. Hani melabuhkan duduknya di atas kerusi tersebut. Dia mencari lagu yang ingin ia dengari, atau menyanyi?

Well dia suka menyanyi tapi bila dia sorang- sorang or dengan orang yang dia sayang.

Sedang dia mencari dia pon menjumpai satu lagu..yang agak menarik. So apalagi? pasang arh! Dia mengikuti setiap bait- bait lagu itu. Menyanyi. Tajuk lagu itu..

Sit Still Look Pretty.

Could dress up, to get love

But guess what?

I'm never gonna be that girl

Who's living in a barbie world

Could wake up, and make up, and play dumb

Pretending that i need a boy

Who's gonna treat me like a toy

I know the other girl wanna wear expensive things, like diamond rings

But i don't wanna be the puppet that you're playing on string

This Queen don't need a King

Oh, i don't know what you've been told

But this girl rigth here's gonna rule the world

Yeah, that where i gonna be
because i wanna be

No, i don't wanna sit still look pretty

You get off  on your 9 to 5

Dream of picket fences and throphy wives

But no, i'm never gonna be 'cause i don't wanna be

No, i don't wanna sit still look pretty

🎶

Sedang dia leka menyanyi, ada seseorang  memukul bahunya. Hani terkejut. Dia mengangkat mukanya, dia melihat keempat rakannya sedang berdiri dihadapannya.

One In A ThousandWhere stories live. Discover now