Adamın yüzü tedirgin olduğu için boncuk boncuk terlerken kendinden emin olan ifadesi de yok olmuştu. Vücudu hafif bir şekilde titrerken bana bakmaya devam ediyordu.
Neden? Böyle bir surat ifadesi yaptığını anlayamasam da Sapphire birden zihin yoluyla konuştu.
-" Arya adamın senin hakkında kötü düşünceleri var. Dikkatli ol ! "
Sapphire'nın birden konuşmasına şaşırırken hemen kendime gelip sorumu sordum.
-" Ne demek istiyorsun ? "
-" Adamın şu an senin hakkında sırf soylu diye terbiyesizlik ediyor. Hatta maceracı olmak için rüşvet bile vermiş olmalı. Halk tabakasının ilgisini çekip ünlü olmaya mı çalışıyor ? Kesin tomar tomar para vermiştir. Gibi düşünceleri var. "
Sapphire'nın söylediklerine hem şaşırır hem de sinirlenirken asıl merak ettiğim adamın düşüncelerini nasıl okuduydu.
- " Sapphire adamın düşüncelerini nasıl okuyabiliyorsun ? "
Sapphire bilge bir tavır alarak soruma cevap vermeye başladı.
-" Bunun için içgörü rünü denilen bir rün kullanıyorum. Onun sayesinde istediğim kişinin zihnini kolaylıkla okuyabiliyorum. "
Sapphire'nın sözlerinden sonra geçen sefer de lonca lideri ile konuşmak için transfer adı verilen bir rün kullandığını hatırladım. Bu da aynı diğer rün gibi kişinin düşüncelerini duymak için kullanılıyordu. O zaman iki rün arasındaki fark neydi ? Bu sorunun cevabını deli gibi merak ettiğim için kendime engel olamayıp sorumu sordum.
-" Sapphire bu rünün transfer için kullandığın ründen ne farkı var ? O da başkalarının düşüncelerini duymanı sağlamıyor muydu ? "
Sapphire soruma bir anlık şaşırırsa da sorumdan mutlu olmuş gibi hemen konuşmaya başladı.
-" Haklısın iki rün arasında benzer kullanıp durumları var. Lâkin..." Dedi birkaç saniyeliğine de olsa durdu. Sanırım bana rünler arasındaki fark açıklamak için en uygun cümleleri seçiyordu kendince.
-" Transfer rünü birinin düşüncelerini başkalarına transfer etmekle kalmıyor aynı zamanda güç gibi başka birçok şeyi de transfer edebiliyor. Bunun yanında içgörü rünü ise sadece seçtiğin kişilerin iç düşüncelerini okumaya yarıyor. "
-" Sapphire açıklamadan sonra daha çok merak ettim. Bu rün dediğimiz şey tam olarak ne ? "
-" Rünler; bir nevi antik bir dil olan ejderha dilinin bir taş veya bir yere yazılarak kullanılmasıyla oluşan büyülü harflerdir. "
-" İnanılmaz ! " Dedim heyecanla. " Bende öğrenebilir miyim ? " Diye devam ettim sözlerime.
-" Elbette sana öğretmekten memnuniyet duyarım. "
-" Teşekkür ederim. "
Rünlere olan merakım Sapphire'nın açıklamalarından sonra iyice artarken ondan öğrenecek olmanın verdiği zevk tarif edilemezdi.
Bu esnada Sapphire ile olan konuşmamı sonlandırırken adamın benim hakkımdaki düşüncelerini umursamadan derin bir iç çektim.
Sınıftaki öğrenciler de aynı profesör gibi bana bakınca az çok onlarında benim hakkımdaki düşüncelerini içgörü rününü kullanmadan bile tahmin edebiliyordum.Zaten bu bakışlara köydeyken sayısız kez görmüş, buna benzer düşünceleri de sayısız kez duymuştum.
Gözleri kararmış bir şekilde hasetle benim şu an bulunduğum statüye sahip olmayı istiyorlardı. Öğrencilerde profesör de aynı. Hepsi ileri de benim konumum da olmayı arzu ediyor. Şimdi neden bu sınıfa kayıt olduklarını anladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EJDERHA ŞÖVALYESİ ~ ARYA ~
Fantasía# Gençkurgu-- Fantastik # # 3. Fantastik # 1. Akademi # 1. Büyü # 1. Ejderha # 1. Efsane # 1. Krallık # 2. Savaş - Düşünsene, sen büyünün her şey olduğu bir dünyada, zerre kadar büyü gücüne sahip değilsin. Sen bu dünyada hiçbir şey yapmazsın. Her...