48.bölüm; Elonia Hanı

272 40 31
                                    

Kütüphaneyi incelemeyi bırakıp raflara yöneldim. İşlediğimiz dersler ile alakalı birkaç kitap seçip masaya oturdum. Kitapları heyecanlı bir şekilde okurken aklım bir yanda da revirde bilinçsizce yatan Mathias daydı.

Bu esnada derslerle ilgili kitapları kısa sürede okumuştum. Zâten bildiğim konulardı. Sonuçta kilisenin kütüphanesindeyken bütün zamanımı kitapların arasında geçirmiştim. Hatta bu konudaki kitapları iki kereden fazla bile okumuşluğum vardı.

Oturduğum yerden kalkıp elimdeki kitapları aldığım raflara yerleştirdim. İlgimi çeken kitapları raflardan alıp içeriklerine göz gezdirirken kalbim de hızlı bir şekilde çarpıyordu. Sanki kitapların bulunduğu bir cennete düşmüştüm. Burada bulunan kitapları tek tek okuyup bilgi darağacımı genişletilmek için sabırsızlanıyordum.

" Ejderha tarihi " adlı kırmızı kapaklı kalın bir kitap seçip tekrar aynı yerime oturdum. Kitap kapağını açıp birkaç satır okuduktan sonra aklıma tekrar Mathias gelmişti.

Hâlâ daha revir de bilinçsiz bir şekilde yatıyor muydu? Yoksa revirden çıktı da ona zorbalık yapan insanlarla mı karşılaştı?

Aklımdaki sorular yüzünden kitaplara karşı olan bütün heyecanımı kaybetmiştim. Elimdeki kitaba boş boş bakmaya devam ediyordum.

Mathias'ı, Cedric ile birlikte revire bırakmıştım. Tedavisi olmuştu.Şifacı durumunun iyi olduğunu da söylemişti.Sadece birkaç saat daha dinlemesi gerekiyordu.

Sonuçta ben üstüme düşen görevi yerine getirmiştim. Yardım etmem gereken kişiyi boş çevirmemiştim. Elimden geldiğince destek olmuştum. O zaman içim neden rahat değildi. Buraya geldiğimden beri en çok gelmek istediğim yerdeydim. Ama neden bu heyecana kapılamıyordum. Düşününce Mathias'ın beni ilgilendiren bir durum da yoktu.

-" Arya için rahat değilse kütüphane de işin bitince onu ziyaret et. " Dedi birden Sapphira zihin yoluyla.

Sapphira'nın fikri hoşuma gitmişti. Başka türlü durumu aklıma takılır rahat edemeyecektim.

-" İyi olur. " Diye yanıt verdim.

En son okumaya başladığım kitabı yanıma alıp kütüphanede bulunan görevliye bildirmek için masasına doğru ilerledim.

Kütüphane görevlisinin masası koyu kahverengi tonlarında dikdörtgen şeklindeydi. Üzerinde birkaç belge ile birlikte birkaç tane de kitap vardı. Şeffaf bir renge sahip orta büyüklükteki küre masanın tam sol köşesindeydi.

Masaya yaklaştıkça kütüphane görevlisi de bana dikkatli bir şekilde baktığını fark ettiğimde bende onu incelemeye başladım.

Siyah uzun saçlarını gevşek topuz şeklinde toplamıştı. Büyük kenarlı siyah renkli gözlükleriyle zümrüt yeşiline benzeyen küçük gözlerini saklıyordu. Küçük burnu ve elma rengini andıran parlak kırmızı dudakları vardı. İnce ama alımlı vücudu ile gayet hoş bir görüntü sevgiliyordu.

Elimdeki kitabı görevliye uzatarak konuştum.

- Merhaba, kolay gelsin. Ben bu kitabı okumak için ödünç almak istiyorum.

Kadın önce elimde duran kitaba daha sonra da yüzüme bakıp konuştu.

- Sizi daha önce bu kütüphane de görmedim. Yeni misiniz?

- Evet yeniyim. Bu sene başladım akademiye.

Kadın sözlerimden sonra masada bulunan belgeleri biraz karıştırıp içinden birkaç satır bir şey yazan kağıt parçasını uzattı.

- Kütüphane de bulunan kitapları ödünç almak için ilk önce kayıt olmak zorundasınız. Siz gerekli yerleri doldururken bende akademideki kaydınızı kontrol edeceğim. Dedi.

EJDERHA ŞÖVALYESİ ~ ARYA ~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin