"Godmorgon" ropar Oskar när han ser Alex komma gåendes i korridoren genom fönstret. Hon kollar upp och ler "Godmorgon" säger hon tillbaka tyst. Hon fångar upp Josefs blick som redan är fast på henne. Han försöker ge henne ett betryggande leende för han vet om hur nervös hon är. Hon ler smått tillbaka i farten och går in på sitt kontor. Josef följer efter och stänger dörren bakom dig. "Snygg du var idag då, är det nått speciellt som händer?" Säger han på skoj och lutar sig mot bordet. Hon skrattar och kollar ner i marken medan hon tar av sig sin kappa. "Tyvärr ja" säger hon med en suck och slår sig ner i stolen. "Hörru, det kommer gå jättebra!" Säger han och försöker låta så positiv som möjligt. Hon himlar med ögonen och kliar sig lite i pannan "Jag vet inte varför jag är nervös, jag har gjort det här tusen gånger".
"Exakt och då har allt gått bra eller hur?" Säger han och lyfter på ögonbrynen. "Mm men då har inte regionpolischefen suttit i publiken".
"Han har ju valt dig att hålla i kursen utav en anledning" säger han och lägger huvudet på sned. Hon suckar och lutar sig bak i stolen. "Det kommer gå skit bra" säger han och kollar in i hennes ögon. Han tar tag i hennes hand och kollar snabbt bakom sig. Ingen som kollar på dig just nu. Så han lyfter fram handen mot sina läppar och placerar en varm lite kyss där. Avslutar med att ge hennes hand en liten kläm.Alex och Josef står i hissen påväg ner till kursen. Hon andas högt men försöker att spela så cool som bara möjligt. Josef lägger en arm runt hennes axlar och pussar henne på huvudet innan dörrarna öppnas och han släpper henne. "Kan du följa med?" Frågar hon när de är påväg bakom scenen. "Ja självklart" svarar han och lägger en hand på hennes rygg. Hon stannar upp och tar upp mobilen "Det är långt kvar". Josef kollar på hennes mobil "20 minuter". Hon nickar och kollar runt omkring sig. "Snälla" säger hon och kollar upp på honom. Han skrattar till eftersom han förstår direkt vad hon menar "Vi hinner inte". "Gör vi ju, vi kan vara snabba när vi behöver" säger hon och blinkar med ena ögat. "Men kommer det verkligen göra så att du känner dig bättre?" Frågar han och lägger en hand på hennes svank. Hon flinar upp mot honom "Om det kommer". Han skrattar och tar tag i hennes hand. Sen leder han henne till en toalett och låser snabbt bakom sig.
"Nu lär du skynda dig, 5 minuter" säger Josef och drar upp byxorna. Alex står i spegeln och fixar till håret samtidigt som hon rättar till blusen. Josef knäpper byxorna och ställer sig sedan bakom henne i spegeln. Han lägger sina händer på hennes höfter och lutar ner huvudet i hennes nacke. "Känns det lite bättre nu?" Frågar han och placerar en lite försiktigt puss i hennes nacke. Hon nickar och tar tag i hans händer. Hon drar fram de så att de håller om henne och lutar bak sitt huvud mot hans. Han tar upp huvudet och pussar hennes hår. "Jag älskar dig" viskar han mot hennes hår. Hon fryser till och kollar på honom genom spegeln. Han kollar inte på henne utan har fortfarande ansiktet mot hennes huvud. Sa han precis det där? Eller inbillade hon sig kanske? Han kollar upp och möter hennes blick. Ser att hon ser chockad ut. Ser hur hon funderar. Hon är påväg att säga något "Jag gör det" lägger Josef till och kramar om henne en aning hårdare. Hon vänder huvudet och kollar upp mot honom. Ler lite smått "Jag älskar dig med" säger hon och lutar sig så att hon når hans läppar.
——————————————————————
Förlåt för så dålig uppdatering men jag har jobbat så har inte haft tid. Men ska försöka bli bättre de veckorna som kommer!❤️
YOU ARE READING
Vi två
FanfictionDen här "boken" är uppbyggd på delar som inte hör ihop med varandra. Varje del är en ny historia och är därför inte sammankopplade med varandra. Jag hoppas ni kommer gilla det här konceptet!