اسكريبت ويمكرون
: واقفة قدام المحل جنبها صحبتها وعينيها هتطلع من مكانها وهى بتبص بحسرة على الفستان معروض قدامها.
صحبتها بصت على ال هى بصه عليه وبنظرة تقييم.
_حلو الفستان
الهام بحسرة: بس فلوسه احلى.
تضربها بكتفها ضربة خفيفة: يابت اطلعى من دول اشحال ابوكى كان موظف كبير ومرتبه اولوفات واكيد معاشه كبير.
_اه يا فاتن معاش كبير وال ما تتسمى بتتهنى بيه.
_عايزة تقوليلى ان وحده مكملتش معاه سنتين تعبى كرشها من خير ابوكى وانت واقفة الوقفة السودا دى وعينك طالعه على حته فستان مش مكمل ١٠٠٠ ومش عارفة تشترية؟!!
ـ ماليش عندها حاجه.
_انا لو مكانك اقفلها وانصص معاها بالاتى هى احسن.
_وهى هترضى.
_ماهى لو مردتيش تشتغليلها انتى فى الأزرق.
_ازاى؟
_ادينى ودنك وانا اقولك.
فضلت توسوس لها والتانية مع كل كلمه عنيها بتوسع اكتر واكتر وبعد ما خلصت.
_ها ايه رايك؟
_وده ينفع يافاتن.
_وايه ال منفعهوش ده نص الناس ماشية كده عندك حنان بنت الاستاذ سيد ال
: مدير مدرستنا ايام ثانوي
ـ حنان دى مجوزة مقاول كبير على قلبه فلوس قد كده.
ـ زيادة الخير خيرين ماهو معاش عشر تلاف ج مش شوية بردة لما تاخدهم على الجاهز تشبرق نفسها وتضمنلها قرشين ينفعوها.
سرحت في كلام صحبتها وهي ماشية بتعد على اديها بتوهان.
بابا كان شغال وكيل وزارة يعني معاشة مبلغ وقدرة لو عملت زي ما فاتن بتقول يبق.
تقطع كلامها وتبص لفاتن بس مرات بابا.
فاتن بخبث: هتعمل اي دي ياحببتي هتاخد زيها زيك لان المعاش هيتقسم بينك وبينها واختك الصغيرة وكمان في حاجه مهمه انتي لو قدمتي على المعاش هتاخدي مبلغ كبير من وقت طلاقك لحد ما المعاش يطلعلك.
^بفرحة قد ايه مثلا.
ـ فاتن بمكر: شفي معاش ابوكي قد ايه وقسمي على تلاته واحسبي هتعرفي هتاخدي ايه.
: إلهام بحيرة اتنهدت بضيق: طيب وعاطف هقوله ازاي.
فاتن: ياختي دا ما هيصدق زيه زي رجاله كتير اوي بيعملوا كدا غير ان ظروفه زفت وما هيصدق انك تفاتحيه واقطع دراعي امكنش هو فاتحك.
أنت تقرأ
سلسله حكايات جواز
Kısa Hikayeقصص مختلفة لازواج كل قصة تختلف عن التانية هنعيش معاهم حكايتهم نشوف مين فيهم الصح ومين الغلط عمل جديد مع الجميلة منى عبدالعزيز