part 17

8.9K 66 88
                                    

Tit tit. Tit tit.

Luqman memandang skrin telefon bimbitnya. Berkerut dahinya apabila melihat nombor telefon yang tidak dikenali menghantar mesej Whatsapp kepadanya.

'Awk dh nk blk dh kan? Sy tgu awk kat luar'.

Luqman melihat jam di tangannya yang menunjukkan pukul 7 malam. Dia meneruskan untuk punch kad sebelum membalas mesej itu.

'Sapa ni?'

Tit tit. Tit tit.

'Amboi, garangnya.. Buah hati awk lah, sy tgu kat motor awk skrg'.

Luqman menggaru kepalanya yang tidak gatal.

'Buah hati? Bila masa pulak aku ada girlfriend?' omong Luqman dalam hati.

Dia tidak membalas mesej tersebut, Dia berjalan pantas keluar dari kilang itu dan menuju ke motornya. Sebaik sahaja dia melihat kelibat gadis cantik yang sedang berdiri di motornya, hatinya melonjak gembira.

"Adoi kesiannya dia muka merah-merah, peluh-peluh. Panas eh?" tanya Luqman seraya tersenyum lebar.

"Laparrrr" Sara menjawab spontan.

"Tak dapat cendol?".

Spontan Sara ketawa dan menepuk bahu Luqman.

"Apa pulak nak cendol? Saya nak awaklah!" jawab Sara sebelum menuding jarinya ke hidung Luqman.

"Harga saya mahal tau, awak tak mampu nanti"

Sara mencebik sebelum menjelir lidahnya kepada Luqman. Tersenyum jejaka itu dengan telatah manja Sara.

"Macam mana awak boleh sampai sini?" tanya Luqman lagi.

"Saya naik Grab lah, mak tiri bagitahu awak keje kat mana. Dia yang bagi nombor fon awak. Sekarang awak dah tak boleh lari dari saya" kata Sara sebelum ketawa kecil.

"Oh. Stalk saya eh? Bahaya ni".

"Mestilah, awak kan ada hutang saya, jangan lupa".

Dada bidang Luqman di cucuk-cucuk oleh Sara. Begitu keras rasanya.

"Saya ni miskinlah, mana ada duit nak bayar awak" kata Luqman.

Sara merapatkan dirinya.

Kalau tidak kerana orang ramai di situ, mahu sahaja dia mengusap dada jejaka tampan yang berdiri di hadapannya.

"Tak nak duit awak, cuma nak awak puaskan saya aje" bisik Sara.

Nada manja Sara membuatkan Luqman mengetap bibir. Bibir Sara yang hanya dihiasi lipstik merah jambu kelihatan sangat menggoda. Mata Sara yang berwarna coklat gelap direnung dalam-dalam, sangat menawan hati Luqman.

"Wah! Dating lah abang kita ni!".

Luqman tersentak, spontan dia menoleh.

Tersengih-sengih dia apabila melihat Nazmi dan Faizal berdiri tegak memerhatikannya.

"Sibuklah korang ni, pergi balik lah!" ujar Luqman

"Nak dating agak-agak ye. Jangan lambat lagi pergi kerja esok!" jerit Faizal pula.

Nazmi dan Faizal ketawa terbahak-bahak. Luqman juga tertawa dengan seloroh kawan kerjanya itu.

"Ok! Ok! Jumpa esok" balas Luqman seraya menunjukkan jari tengah kepada mereka.

Dia menoleh kembali ke Sara yang sedang membelek-belek helmet ditangannya.

"Tu kan helmet saya, mana awak dapat?".

"Mak tiri awak yang bagi. Baik betul mak tiri awak tu kan?"

"Kan saya dah cakap, dia memang sporting..."

Tit tit. Tit tit.

Kata-kata Luqman terhenti, sekali lagi mesej Whatsapp masuk. Luqman mengeluarkan telefon bimbitnya dan membuka mesej tersebut.

'Hari ni mak blk lmbt. Pkl 10 baru mak sampai rmh. Mak kat rmh kwn ni. Love you.'

Lebar senyuman Luqman. Dia membalas 'Love you too' sebelum mendongak dan ternampak dahi Sara berkerut.

"Baca mesej sampai tersenyum-senyum, mesej makwe ke?" tegas soalan Sara.

"Kenapa? Jeles ke?".

Sara mencebik dan menjelingnya.

"Nak jeles ada apa? Awak bukan boyfriend saya. Tukang urut aje, itupun urut setengah jalan!".

Luqman tertawa kecil melihat telatah lucu Sara, comel. Dalam diam, hatinya semakin tertarik dengan gadis ini.

"Taklah.... Mak tiri saya yang mesej lah. Dia cakap dia balik pukul 10. Jadi rumah saya tak ada oranglah sekarang".

Sara tersenyum. Dia mengerling Luqman.

"Habis tu?".

"Hmmm, pergi rumah saya nak?"

"Pergi rumah awak buat apa?".

"Tengok TV!" jawab Luqman spontan.

Tersenyum sinis jejaka itu sebelum menyarung helmetnya. Sempat dia mengerling Sara yang berpeluk tubuh.

"Saya gurau lah. Dah jom pergi rumah saya. Saya nak gigit pepek awak tu".

TERINGINWhere stories live. Discover now