part 20

8.7K 59 36
                                    

"Hi Luqman. Apa khabar?".

Sebaik sahaja Luqman memasang tali pinggang keledar, matanya melirik ke arah peha Wati yang putih dan licin itu.

"Baik selalu kak, akak apa khabar?".

"Eh, jangan lah panggil akak, panggil I Wati je. I sihat aje. You nak makan mana?".

Wati juga sempat mengerling bonjolan di seluar Luqman. Tertanya-tanya juga di hati sebesar manakah konek si Luqman.

"Kita makan dekat warung mamak hujung tu aje lah Wati. Lagi sejam I dah nak kene masuk kerja".

"Hmmmm.... kalau you nak makan I dalam hotel pun sempat tau".

Luqman tersenyum, wajah Wati yang cantik itu dikerling.

Di masa yang sama, Sara yang berada di dalam Grab menuju ke rumah menjadi resah gelisah. Perasaan sedih dan marah bercampur baur, matanya berkaca. Fikirannya runsing, tidak disangka yang Wati sanggup buat begini padanya. Dia tidak mahu bertanya kepada Wati mahupun Luqman. Sara terlampau takut untuk menerima kenyataan.

Sebaik sahaja kereta Grab yang dinaikinya melalui hadapan rumah Lina, Sara dapat melihat pintu hadapan rumah tersebut terbuka. Dia mengarahkan pemandu Grab itu untuk berhenti dan menurunkannya disitu.

Sara binggung tidak tahu mahu mengadu nasib kepada siapa. Fikirannya kini hanya fikirkan mak tiri Luqman. Mungkin Lina dapat boleh membantunya.

"Assalamualaikum" Sara memberi salam dengan sayu.

"Waalaikumsalam! Sekejap ye!".

Sara menjenguk kedalam dan melihat Lina berjalan pantas menuju ke pintu. Lina yang baru sahaja selesai mandi, hanya membaluti tubuh dengan sehelai tuala kecil sahaja.

Lina tersenyum ceria sebaik sahaja melihat Sara di muka pintu. Tetapi senyumannya lesap begitu sahaja apabila terpandang wajah Sara yang kelihatan sedih itu.

"Eh Sara, kenapa ni?".

Sara mengesat air matanya sebelum menjawab.

"Saya sedih kak, tak tahu nak cakap dengan siapa? Saya menggangu akak ke?".

"Eh tak lah, mari masuk sayang. Kita berbual dalam bilik akak, akak pun nak pakai baju ni".

Lina lantas menarik tangan kiri Sara dan mereka berdua berjalan berpimpin tangan menuju ke tingkat 2.

"Duduk kat katil tu, make yourself comfortable".

Sara melabuhkan punggungnya di tepi katil dan menunduk. Lina pula mengambil tempat di sebelahnya. Rambut Sara yang ikal mayang dibelai lembut sebelum Lina meletakkan tapak tangannya ke belakang Sara.

"Kenapa ni sayang? Apa dah jadi?".

"Kak Wati lah, semua lelaki dia nak! Tadi Sara pergi tempat kerja Luqman. Nak surprisekan dia, ingat nak ajak dia makan sekali. Tapi Sara nampak dia masuk kereta Wati!".

Berkerut dahi Lina.

"Lah Wati ni, tak cukup ke dengan Nasir, sekarang dengan Luqman pun dia nak. Gersang sangat ke perempuan ni?".

"Tulah kak, saya hampa sangat. Saya sayangkan Wati. Saya pun dah mula sukakan Luqman. Tak tahu pulak dia sanggup buat Sara gini".

"Sabarlah Sara. Don't jump into conclusion. Mungkin...mungkin diorang pergi makan aje kot. Sara dah call Luqman atau Wati?".

Sara hanya menggeleng, kemudian dia meletakkan kepalanya di bahu Lina.

Bau perfume Sara yang harum itu menusuk hidung Lina.

TERINGINWhere stories live. Discover now