De angst die groeit

266 7 5
                                    

POV Raoul:

'shhh liefie het is al goed, maar ik wil je niet kwijt' zeg ik terwijl ik Juliet rustig over haar rug wrijf. Na even kijkt ze me aan en zegt sorry. Ik geef haar nog een knuffel en ga dan richting de keuken. Eten koken dus, iedereen moet eten dus ja. Ik ga roerbakmie maken, lekker simpel. Na zo'n 20 minuten roep ik 'ETEN'. Matt, Koen, Miel ze zitten alle drie aan tafel. Maar Rob en Juul niet? Ik kijk Matt vreemd aan. 'Ga maar even in de woonkamer kijken' zegt die, ik knik en loop naar de woonkamer. Juliet is met haar hoofd op Rob z'n borst en Rob z'n armen om haar heen geslagen in slaap gevallen. Ik pak een dekentje en leg het over hun heen. Zodra ik terug in de keuken sta kijken de jongens me vragende aan. 'knuffelend in slaap gevallen.' concludeer ik en we gaan eten.

POV Robbie:

Papa roellie staat op om te gaan koken. Zodra hij weg is begint Juliet weer te huilen. 'ik wil niet dat papa boos op me is. hij is alles voor me. Net als jullie, ik weet niet wat ik zonder jullie moet. Waarom kan ik niet normaal zijn. Ik ik' en voor ze door kan praten sluiten Miel en ik onze armen om haar heen. Koen gaat hurkend voor haar zitten en Matt wrijft door haar haren. Zo zitten we een tijdje, bij onze kleine meid. Na even laten we los, ik ga een beetje in de bank liggen, want ik ben echt kapot haha. Juul komt naast me zitten en gelijk sla ik m'n armen om haar heen en zo vallen we in slaap.

*kleine tijdskip naar de volgende dag*

POV Raoul:

Het is 10.00 uur in de ochtend als Juliet naar beneden komt. alleen Matt zit er al. Miel is naar huis en Rob en Koen slapen nog. 'Hee meid, lekker geslapen?' vraagt Matt. Gelukkig maar, Juliet heeft sinds gisteren niks meer tegen me gezegd. 'Hee Matt en pap, jahoor! Heel goed zelfs!' antwoordt ze vrolijk, gelukkig maar. 'nou vrolijke noot, kom eet eventjes wat en dan hebben we zo een leuke verrassing voor je!' zeg ik. Ze knikt en begint te eten.

Het is inmiddels 2 uur later en iedereen zit aan de tafel. 'nou vertel op wat gaan we doen?' vraagt Juliet. 'Juul, als sinds je hier bent draag je onze kleren of die van jamie ofzo. Dus wij vonden het tijd om te gaan shoppen! verteld Rob. Gelijk springt Juliet op. 'omg dat vind ik zo leuk. Ik ben nog nooit wezen shoppen!!' zegt ze in enthousiasme. Wat? Ze heeft nog nooit geshopt? Hoe dan? Waarom? Nou ik ga er nu niet naar vragen. Als we in de auto zitten zit ik met Milo en Koen. Juliet ging bij Rob en Matthy. En zo rijden we naar de stad.

POV Juliet:

Zodra we in de stad zijn, zijn we al in een aantal winkels geweest. Bijenkorf, Douglas, H&M, C&A, zara, gucci waar Koen weer is heen wilde. We zitten nu op een terrasje. 'En meis vind je het leuk?' vraagt papa. 'Zeker! Maar hoeveel ben ik jullie verschuldigd?' vraag ik terug. Milo moet lachen en zegt: 'Jij bent ons niks verschuldigd je krijgt het van ons!' 'wat? Nee nee ik ben jullie iets verschuldigd. Bij bij pap en mam was het het altijd geld en bij Luuc hij hij' terwijl ik dit vertel kijk ik op straat en barst in tranen uit in Koen zijn armen. Want hij zat toevallig naast me.

POV Koen:

Juliet blijft maar door ratelen dat ze ons iets verschuldigd is. En opeens is ze stil en valt ze huilend in mijn armen. Ik schrik even maar besluit dan om mijn armen om haar heen te slaan. Iedereen kijkt verbaasd terwijl ik haar probeer haar te sussen. 'Wij gaan naar huis besluit Matt, ik wil opstaan maar Juliet wilt me niet loslaten. Roel probeert haar los te trekken van me maar zonder succes. ik zeg dat ze haar maar moeten laten en til haar voorzichtig op. Zet haar in de auto en we rijden naar huis. Zodra ik in de achteruit kijk spiegel kijk zie ik haar slapen ik lach en rij door. Zodra we thuis zijn probeert Milo haar wakker te maken. Ze kijkt hem bang aan en rent gelijk naar haar kamer. We kijken elkaar aan en besluiten haar even te laten.

Het is inmiddels een uur later als Rob opstaat. 'Ik ga kijken' zegt die en loopt weg.

POV Robbie:

Ik loop naar Juul haar kamer. Klop op haar deur en hoor iemand bang nee zeggen. Ik besluit de deur toch open te doen en schrik van wat ik zie...

HEEEEEEEY PEOPLE,

It's me again. Tijdje geleden maar hierbij een nieuw deel. Tot de volgendee

Hou me vast, hou me bij je - Meau

Papa?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu