Boos

247 10 10
                                    

18.00

Pov Bo:

Ik zit boven op mijn kamer, toen de eerste ouders terugkwamen ben ik maar meteen naar boven gevlucht om het gesprek te ontwijken, maar bij het avondeten gaat dat denk ik niet meer lukken. Ik lig op mijn bed een beetje op tiktok te scrollen als ik de deur open zie gaan, Lauren, ze klimt op mijn bed en zegt: "Hee bo, wat ben je aan het doen?" ik glimlach, ze is echt een lief en schattig meisje, "Ik ben tiktok aan het kijken, wat ben jij aan het doen?" Ze kijkt naar mijn telefoon, "Ik verveel me een beetje, papa zei dat we zometeen gaan eten maar het duurt zo lang" Ik moet lachen, net zo ongeduldig als haar vader, "Kom meisje, dan ga ik met je mee naar beneden, kunnen we kijken hoever Raoul is met het eten" Ze knikt en pakt mijn hand vast en we lopen samen naar beneden. 

Onderaan de trap, zie ik mijn vader die naar boven wil lopen, hij kijkt me met een strenge blik aan en ik kijk hc terug, ik schud zijn hoofd en loopt naar boven, ik besluit het te negeren en Lauren en ik lopen door de tussendeur door naar de woonkamer waar we Lieke en Char op de bank zien zitten en Raoul en Milo aan het aanrecht zien staan. "Raouuullllll! is het eten al bijna klaaarrrr?" vraagt Lauren op een grappige, zeurende manier. Roel moet lachen en zegt: "Nog 2 minuutjes dus ga maar vast aan tafel zitten" Ze knikt en loopt naar de tafel. 

Pov Milo:

Ik ben Raoul een beetje aan het helpen met koken, Bo staat een beetje te kijken naar wat we aan het doen zijn. Ik weet niet of ze het al doorheeft, maar der vader is enorm kwaad op haar. Ik verwacht dat ze het al weet, aangezien Rob nog wel eens een flapuit kan zijn en met vieze blikken kan kijken, maar goed je weet maar nooit. Inmiddels zijn Stijn en zijn vriendin trouwens ook gearriveerd en staat Lieke ze te verwelkomen in de gang. Ze lopen door en geven iedereen in de woonkamer vast een knuffel.

Na een paar minuten zijn we klaar en stuurt Roel een appje dat iedereen kan komen eten. Stijn en zijn vriendin geven iedereen die ze nog niet hadden gezien een knuffel en iedereen gaat zitten. We eten quiche. Zodra iedereen aan tafel is gesetteld en eten heeft is er een stilte aan tafel en we hebben allemaal door waarom. Robbie beluit de stilte te verbreken door te zeggen: "Luister Bo en Max, wat jullie vanmiddag hebben gedaan is echt niet normaal. Ik weet dat jullie dit wel eens eerder hebben gedaan en dat we daar toen geen probleem van hebben gemaakt, maar jullie hebben vrijdag vakantie, ik wil dat jullie eens goed gaan nadenken wat jullie hebben gedaan en jullie mogen zelf aan school gaan uitleggen waarom jullie er niet waren" Hij klinkt best boos, snap ik wel als je dochter spijbelt terwijl ze al illegaal vrij krijgt.

Pov Stijn:

Toen we begonnen met eten hing er een doodse stilte, in het begin snapte ik niet waarom, maar het is nu wel vrij duidelijk dat Bo en Max hebben gespijbeld, sukkels. Robbie is even een bijbels lange preek aan het houden terwijl de rest gewoon door eet. Als Robbie klaar is met praten staat Bo op een loopt ze naar boven, dat is duidelijk, ze is of overprikkeld of ze voelt zich enorm kut.  We besluiten haar te laten gaan en straks maar met haar te praten. Dan zegt Roxy ineens: "Maar Stijn en Maud, hoe gaat het met jullie en de baby en het huis en alles?" ik vertel wat over hoe het gaat en alles en na een tijdje zijn we klaar met eten. We ruimen met zijn allen een beetje op en niet veel later zitten we ook weer met zijn allen op de bank.

--

KORT DEEL SORRYY! 

sorry voor de weinig post, maar t gaat echt heel kut de afgelopen dagen.

kusjes<3

De dochter van Robbie 2.0 - Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu