Telefoontje

262 10 7
                                    

Pov Robbie:

We hebben even op de bank gezeten, maar ik besluit toch even naar Bo te lopen. Ik kom aan bij haar deur en hoor dat ze tiktok aan het kijken is, verassend. Ik doe de deur open zonder te kloppen, wat kan mij het schelen. Zodra Bo de deur open hoort gaan kijkt ze op, "Wat moet je?" vraagt ze Brabants. Ik kijk haar aan, "1. Normaal praten. 2. Waarom liep je weg?" Zeg ik zodra ze haar telefoon uit heeft gezet. "Ja bro waarom denk je, ik heb toch geen zin om weer de hele week ruzie te hebben. Ik weet dat het dom was maar als je dat 2x hebt gezegd snap ik dat ook wel" Ik kijk haar aan, "Ik ben je vader, niet je bro en misschien ben ik ook iets te boos geworden, maar ik vind het gewoon belangerijk dat je je best doet voor school" ze knikt, "Ja, sorry papa" Ik geef haar een knuffel en zodra we loslaten ga ik even naast haar op bed liggen. Ze gaat op mijn borst liggen en we staren naar het plafond. "Moeilijk he, puber zijn?" zeg ik tegen haar na 1 minuut stilte, ze knikt, "Mijn hoofd slaat op hol" Ik moet lachen. "Wanneer moet je weer naar de psycholoog?" vraag ik wanneer ik uitgelachen ben. "Morgen, om 16u" zegt ze nadat ze in haar agenda heeft gekeken" ik knik, "zullen we weer naar beneden gaan? Je hebt nog geen woord gewisseld met Maud en Stijn" Als antwoord staat ze op en loopt ze naar de deur, ik geef haar nog een knuffel en zeg: "ik ben trots op je meisje" ze lacht naar me en zegt daarna dat ze ook trots op mij is. Daarna lopen we naar beneden. 

Pov Roxy:

Robbie is ongeveer 15 minuten weggeweest en hij komt nu terug beneden samen met Bo, zo te zien hebben ze het bijgelegd. Beter maar ook want Carnaval met ruzie is ook kut. Ze gaan naast elkaar op de bank zitten en Bo leunt met haar hoofd op Rob zijn schouder en Rob legt een arm om haar heen. Zo vader, zo dochter. We kijken nog even het programma wat we aan het kijken waren verder en dan zegt Stijn: "Hebben onze Brabanders al een beetje zin in het weekend?" Rob, Jamie en Bo worden meteen enthousiast, "Niet te dronken worden he Bo!" grapt Stijn, "dat bepaal ik zelf wel! ik ben niet voor niets een Brabander!" grapt Bo terug, iedereen moet lachen en we kijken weer verder.

Zodra het programma afgelopen is, brengt Roel Melle vast naar bed zodat Lauren dadelijk ook naar bed kan, iedereen moet er morgen namelijk weer vroeg uit voor school en werk. 

21.00-

Melle en Lauren liggen allebei op bed en Maud en Stijn staan op het punt om te gaan, ze staan nog even met Bo te praten, die komt woensdag na school nog even bij hun langs voordat ze naar Eindhoven gaat. Ongeveer 10 minuten later zijn ze weg en zijn we allemaal weer in de woonkamer gesetteld. We zitten rustig op de bank tot Robbie word gebeld hij loopt even naar de gang, maar we hoeven niet eens te raden wie dat is denk ik.

Pov Charlotte:

5 minuten later komt Robbie terug naar de kamer, "Was jullie school, ze vroegen waarom je er niet was Bo" Zegt hij. Bo kijkt hem aan, "wat heb je gezegd?" Ze heeft spanning, dat is te horen aan gaar stem, "Ik heb gezegd dat je thuis was gebleven omdat je moe was, maar ze laten de meldingen wel staan, nog 2 dagen ongeoorloofd afwezig en dan halen ze de ggd erbij. Ze knikt, vrijdag gaat er nog 1 dag af en dan moet ze nog ongeveer een kwart jaar zonder spijbeldagen. Dat word doorbikkelen voor der. Zoals verwacht word 2 minuten later Matt gebeld, hij heeft ook hetzelfde gezegd, maar bij Max zijn er nog geen consequenties omdat hij minder vaak heeft gespijbeld dit jaar. Om eerlijk te zijn is Bo wel de grootste rebel in huis, sowieso qua kinderen. Je zou op het eerste oog zeggen Max, hij is ten slotte junkie, maar Bo is pas echt rebels, ze heeft op school wel zo ongeveer alle regels gebroken en Jamie en Rob worden wekelijks gebeld omdat ze dan weer eens moet nablijven. 

--

Iets korter deel, maar langer dan de vorige keer hihi!

Hoe is het met jullie?


De dochter van Robbie 2.0 - Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu