"HUARGHHHHHH." Alangkah terkejutnya Nashwa melihat ada seekor harimau kumbang bewarna hitam didalam kandang itu.Dia sangkakan Adyan Hanya membela Kambing atau lembu,rupa-rupanya binatang buas ni juga Yang Adyan bela."DIA NI GILA KE APE?! XPERNAH DIBUAT ORANG BELA HARIMAU KUMBANG! MACAM MANA AKU NAK CUCI KANDANG NI,BELUM SEMPAT AKU MASUK DAH KENA NGAP RASANYA!."
"Nashwa?"
Nashwa tersentak apabila ada seseorang memanggil dia dari belakang.
"Eh Puan Arissa,buat ape kat sini?"
" Rissa dengar orang menjerit tadi sebab tu Rissa datang sini." Arissa mengukir senyuman.
"Ouh emm sorry kuat sangat ke? maaflah saya terkejut sikit tadi."
"Terkejut? Terkejut sebab apa?" Soal Arissa.
'ishh dah sah² ada binatang buas dalam kandang tu masih nak tanya lagi.'
"Xdelah Tuan Adyan suruh saya cuci kandang ni tapi kalau saya masuk ni rasanya dah tak lama riwayat saya." Nashwa menggaru kepala nya yang tidak gatal.
"Ouh cuci kandang ni? kandang Aluffan ni ke?"
"Hah?Aluffan? Siapa Aluffan?" Nashwa mengerutkan dahi,siapa pulak Aluffan?
"Aluffan tu haiwan abang Ad lah,yang dalam kandang tu." Arissa memuncungkan bibir tanda menunjukkan arah kandang tersebut.
"Ouh ye ke,nama dia Aluffan..ok pahamm."
Nashwa tersengih,dalam hati dia sudah berbisik 'apa kejadahnya haiwan nama Aluffan? pelik-pelik jelah.."Nashwa nak cuci kandang ni ke?" Soalan Arissa memberhentikan lamunan Nashwa.
"E-em Haah Tuan Adyan suruh." Nashwa senyum pahit, 'x boleh ke kalau aku x buat tugasan ni? Nanti Tuan Adyan tahu ke kalau aku xbuat?'
"Ok lah kalau macam tu,ouh by the way saya nak keluar kejap tau dengan kawan."
"Hah? Ouh ye² baik Puan Arissa,"
Nashwa melemparkan senyuman."Eh jangan panggil Puan,panggil Arissa je."
"Emm baik A-arissa." Nashwa mengangguk,dah orang tak bagi kita patuhi jelah.
Arissa menoleh kebelakang lalu dia berlalu pergi dari situ,dia sudah lewat ingin bertemu Riana.
Setelah kelibat Arissa sudah hilang,mulalah Nashwa Nak membebel.
"Dia tinggal aku macam tu je? Hareyyy betull bukannya nak tolong boleh blah pulak ciss."
Nashwa pusing ke belakang,mukanya terus berubah,dia stressss apa patut dia buat? Tak cuci nanti Boss marah.
"HUARGHHHHHH STRESSNYA AKUUUU!!."
Dalam tengah membebel Nashwa bergerak perlahan ke arah kandang tersebut."Masuk jelah eh?dia dah manja kot."
Dia cuba untuk fikir positif.Mungkin kerana sudah lama dibela haiwan ini jadi manja?"1"
"2"
"3"
*Kunci pagar dibuka perlahan*
.....
"ARGHHHHHHH AKU TAKNAK AKU TAKNAK JANGAN KEJAR AKU LAHHHH!!"
Habis ditawafnya kawasan perumahan lelaki itu dek kerana dikejar Binatang itu.Nashwa membuat keputusan untuk masuk sahaja ke dalam rumah.Nanti pandailah dia fikir macammana nk settlekan Aluffan tu.
.
.
.
.
.Sudah 30 minit Nashwa masih setia
Mengendap Aluffan dari dalam rumah,dia masih tidak berani untuk keluar, Nashwa tidak habis fikir bagaimana Adyan boleh bela haiwan sebegitu,tak takut mati ke?
Nashwa menghela nafas.
YOU ARE READING
Kau Yg Pertama Dan Terakhir (og)
RomanceNUR NASHWA MEDINA ialah seorang gadis yg Membesar dalam keadaan trauma dan tragis,dia diseksa,di hina dan di jual oleh bapak sendiri,dijadikan hamba dan pemuas nafsu serakah. ADYAN LUTHFAN pula ialah seorang Ceo dan anak kepada pemilik syarikat Gr...