bab 16

122 7 0
                                    

"Dahin,kau sure ke ini lokasi diorang?" Nashwa berjalan mendekati bangunan usang itu.

"Betullah kenapa?"

"Macam tak ada orang je aku tengok."
Nashwa menoleh kebelakang.

"Lah memanglah tak ada orang dah nama pon bangunan usang,apa punya soalan kau ni?"
Dia memandang Nahswa pelik,org nak buat jahat mestilah cari tempat yang tak ada orang.

"Eh Danny mana baju penyamaran kita,cepat bagi sini."

"Ouh! Baju jap!." Danny membuka zip beg yang sedang digalasnya lalu mengeluarkan beberapa helai baju Dan topeng.

Dahin,Aatif,Naufal dan Nashwa ternganga melihat baju penyamaran mereka yang dibawa oleh Danny itu.

"BODOHHHH!!! KAU BAWAK BAJU APA NI SIAL?!." Aatif menolak bahu Danny itu sekuatnya.

"Baju penyamaran lah!!." Jawab Danny selamba tanpa rasa serba salah.

"INI BAJU APA GILA?! KAU NAK KITORANG PAKAI BAJU NI?! EH PENCULIK TU PON GELAKLAH TENGOK!!." Sekali lagi Aatif Menolak bahu Danny.

"APA?! Ok apa baju ni!! Cute tau?! Betul tak ,Nashwa?"

Nashwa sudah memicit kepala,apa nak jadi ni? Belum start misi dah buat hal.

"Dahin kau tengoklah...Dahin? Mana kau?"
Nashwa Melihat sekeliling,aik hilang pula.

"Tu hah,dah terlentang dekat bawah.." Bukan Dahin yang menyahut tetapi Naufal.

"Ya Allahhh..." Nashwa sudah mengepal tangannya.

"EH MEMANG TAK AKU NAK PAKAI! KITA NAK PERGI SELAMATKAN ORANG TAU BUKAN NAK TIDO YANG KAU BAWAK BAJU KELAWAR NI DAH KENAPA?!." Aatif Masih tidak berpuas hati,timbul habis segala urat Kepalanya.

"Eh Korang tak siap lagi? Aku dah siap! tengok comel tak?" Danial yang sudah siap menyarungkan baju dan topeng muka itu tersenyum keriangan.

"COMEL!!." Seperti biasa,mestilah kembar sendiri yang tolong jawabkan.

"Nashwa aku tak masuk ahh Mission kalini."

"Kepala hangguk kau!! Dah pakai jelah!!."
Dengan kasar Nahswa mengambil pakaian dan melemparkannya kepada Aatif.

"EH KAU TAKPELA KAU TAK PAYAH PAKAI!! AKU NI?! MARUAH AKU NAK LETAK MANA?!.NI BAJU KELAWAR NI,MACAM MANA NAK BERLARI NANTI?! TAK PERNAH DIBUAT ORANG LAH PAKAI BAJU MACAMNI!!."

"Eh pakai baju macamnilah baru orang tak kenal!! Ko apa tau?!." Danny menjeling ke arah Aatif yang sedang memekak itu.

"Dahlah takyah bising-bising,aku rasa tak perlu kot pakai baju ni,lagipon diorang memang dah kenal kita pon buat apa kita nak sorok identiti lagi..Dahin kau bangun sebelum aku buat kau betul-betul terlantar kat bawah tu." Jelas Naufal panjang lebar.

"Yelah..Danial cabut balik baju tu." Beritahu Danny.

Aatif menghembuskan nafas lega.

Bang!

"MIKAEL!! EH KORANG CEPAT SIKIT BOLEH TAK?! LEMBAB BETULLAH!!." Nashwa sudah mula cemas.

"DAH JOM CEPAT!!." Arah Dahin.

Mereka berlima bergegas masuk kedalam bangunan usang tersebut.













Alex berdiri tegak dihadapan pintu bilik kerja Dato' Aaydan,rasa berat ingin memulas tombol pintu,dia yakin mesti dia akan dimarahi.Tombol pintu dipulas,belum sempat dia melangkah kaki masuk kedalam, terpapar sudah muka bengis Dato' Aaydan itu.

"Depuis combien de temps es-tu coincé devant cette porte? (Dah berapa lama kamu tercegat depan pintu tu?) Soal Dato' Aaydan tanpa nada.

Alex tidak menjawab,kaki melangkah masuk kedalam bilik itu,dia duduk di sofa bersebelahan dengan Dato' Aaydan.

Kau Yg Pertama Dan Terakhir (og)Where stories live. Discover now