'Jongens en meisjes' zegt juf Merel. Meteen is iedereen stil. 'Ik wil het vandaag hebben over kamp en daarna gaan we tot aan de pauze oefenen aan de musical' legt ze uit. Iedereen knikt, maar Mila zit in haar eigen wereldje naar buiten te kijken. De juf zakt bij haar tafeltje neer. 'Ga lekker eventjes in een aparte ruimte zitten, dan kom ik zo' zegt ze zacht. Mila knikt en staat op. In stilte verlaat ze het lokaal. 'Jongens jullie beginnen in groepjes te oefenen aan de musical, dan kan ik even naar Mila' zegt juf Merel. 'Hoezo juf is ze weer verkracht' vraagt Thomas door de klas. 'Thomas stil en gaan oefenen' zegt ze en verlaat de klas. Rustig loopt ze naar Mila toe. 'Hey lieverd gaat het wel' vraagt juf Merel. 'Ik wil naar huis' zegt ze zacht.
'Snap ik lieverd, maar ik wil jou heel eventjes uitleggen over kamp en dan mag je daarna naar huis, goed?' Mila knikt klein. 'Nou goed, we gaan over 6 weken op maandag op kamp dat duurt tot en met donderdag en de vrijdag middag komen we weer terug aan op school. Er is een meiden kamer en een jongens kamer, maar ik heb geregeld voor jou dat er ook een kamer apart voor jou is. Iedereen levert daar zn telefoon in, maar ik had al met school afgesproken dat jij hem bij je mag hebben, voor als je papa wilt appen of eventjes wilt bellen of voor als je mij wilt bellen als je je niet veilig voelt. We gaan 4 nachtjes en gaan daar ook leuke dingen doen dus neem ook zwemkleding enzo mee, maar ik zal nog een lijstje maken en die naar jou papa sturen. Is dat zo duidelijk genoeg voor jou?' Mila knikt. 'Ik zal dit binnenkort nog eens duidelijker uitleggen voor je, want ik denk niet dat alles nu helder binnenkomt, maar dat geeft niet lieverd! Pak lekker je spullen dan bel ik Matthyas' zegt Merel. Mila knikt en staat op. In de klas pakt ze ongestoord haar spullen en gaat ze naar de gang. 'Matthyas is er in enkele minuten, hij was op kantoor hier in de buurt, je mag van mij buiten wachten, maar je mag ook eventjes hier binnen wachten' zegt Merel en wrijft over haar rugje. 'Buiten' zegt ze zacht. Merel knikt en zwaait het meisje na. Als ze buiten aankomt, komt Matthy aanrijden. Hij stopt en laat haar instappen. Pas als de deur dicht is beginnen alle tranen te lopen.
'Meis toch, papa rijd eventjes naar een parkeerplaats' zegt Matthy en wrijft over het been van Mila. Als de auto stilstaat maakt Matthy de gordel van hem en Mila los en neemt Mila dan in zn armen. 'Het is allemaal oke lieverd' fluistert hij.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...