Niemand ziet hoe klein je bent

236 18 2
                                    

'Heel veel plezier lieverd en als iets is weet je me altijd te bereiken' zegt Matthy. Mila knikt en pakt haar tas. Ze omhelst Matthy nog eens stevig en loopt dan de bus in. Ze zwaait en gaat dan zitten naast Lieve, haar beste vriendin.

Matthy stapt de auto uit en pakt zn tas. Nu Mila op kamp is kan hij ook even bij komen op de camping waar ze al jaren komen. Hij ziet een bekende uitstappen uit een auto en het huisje naast hem inlopen, maar negeert het en gaat op bed liggen. Even bijkomen.

Met een handdoek om hem heen loopt hij naar het zwembad en gaat op een bedje liggen. Rustig sluit hij zn ogen. Het was etenstijd voor iedereen maar hij ging hier liggen. Er is nu toch niemand.

'Hey moet je niet naar huis' hoort hij vaag. De stem komt hem bekend voor. Shit! Hij is inslaap gevallen. Rustig opent hij zn ogen als hij een hand op zn schouder voelt. 'Ik welk huisje zit je?' Hij kijkt goed en ziet dat het Rob is. Hij sluit zn ogen weer. 'Mat?' Matthy opent zn ogen weer. 'Kom, laat me je alsjeblieft daar afzetten' zegt Rob zacht. Matthy staat op en slaat zn handdoek om hem heen. 'Welk nummer moet je heen?' '71' zegt Matthy zacht. In een rustige pas lopen ze naar het huisje. 'Moet ik je in bed stoppen?' Matthy schud meteen zn hoofd. 'Dat is oke Mat, slaaplekker en we zien elkaar misschien nog, goed?' Matthy knikt en maakt de deur dicht.

Matthy stopt al zn spullen weer in zn auto als hij een hand op zn rug voelt. Hij schrikt en kijkt om. Ja hij heeft Rob nog meerdere keren gezien en ja hij is boos op hem geworden. Was het het waard? Ja!

'Ik- ik kom sorry zeggen. Ik had inderdaad niet de vraag moeten stellen. Het spijt me, echt waar! Maar zou ik op zn minst je nummer weer mogen' zegt Robbie. 'Robbie' zucht Matthy. 'Je hebt me gebroken, oke? Ik heb je nog steeds niet vergeven! Je liet me achter met een kind Rob, ze was 8 en ik moet voor dr zorgen' snikt Matthy. Robbie neemt Matthy in een knuffel. 'Ik weet het' zucht Robbie. 'Ik wil het goedmaken, echt waar! Vertel me dan alsjeblieft hoe ik het goed kan maken' zegt hij. Matthy knuffelt voorzichtig terug en gooit alles eruit.

'Is er een manier waarop ik het uberhaupt goed kan maken?' Matthy knikt klein. 'Wat dan maatje, ik doe alles!' 'Kunnen we binnen zitten, niet hier graag' zegt Matthy zacht. Robbie knikt en lijdt Matthy het huisje in. Rustig gaat Matthy zitten en hurkt Robbie voor hem neer. 'Vertel maar, ik heb alle tijd' zegt hij lief. Matthy trekt zn mond open om wat te zeggen, maar dan gaat zn telefoon af.

Mila.

Speeltuin||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu