'Wat is er aan de hand' vraagt Raoul en geeft Matthy een glas water aan. 'Het is gewoon chaos in mn hoofd' zegt Matthy zacht en veegt zn tranen weg. Raoul knikt. 'Wil je even een paar daagjes uitrusten in Ameide' vraagt Raoul. Matthy haalt zn schouders op. 'Ik denk dat voor jou nu wel het beste is Mat' zegt Raoul. Matthy knikt. 'Zal ik met jou even een tas pakken' vraagt Raoul. Matthy knikt en loopt mee naar de slaapkamer. Matthy gaat op bed zitten en kijkt toe hoe Raoul wat spullen in een tas stopt.
Matthy pakt zn jas en tas en stapt zn auto in. Raoul glimlacht naar Matthy en zwaait naar hem. Matthy knikt klein en rijd naar Ameide. Daar aangekomen appt hij Raoul en stapt zn huis binnen. Zn deur sluit hij af en zn spullen neemt hij mee naar boven. Hij ploft op het bed en sluit zn ogen. Misschien had hij dit inderdaad nodig. Gewoon even niks aan zn hoofd en even helemaal niemand om hem heen.
Robbie stapt de woonkamer in. Hij had wat beelden doorgestuurd naar zn editor en wou kijken waar Matthy is en of ie oke is. Hij treft enkel Raoul aan en kijkt hem aan. 'Waar is Mat' vraagt Robbie. 'Hij is naar Ameide naar huis om eventjes niemand om hem heen te hebben en even echt zn rust te nemen. Hij zou appen of bellen als iets was of als ie terug komt' zegt Raoul. Robbie knikt. 'Dan is het goed, dankjewel' glimlacht Rob. Raoul knikt.
-
Het is 5 dagen verder. De jongens, voornamelijk Rob hebben Matthy wel geappt en gebeld, maar de jongen nam niet op en liet alles op afgeleverd. Raoul blijft volhouden dat hij gewoon zn rust nodig heeft, maar toch maken ze zich zorgen. Zelfs Mila vraagt naar haar vader.
Matthy droogt zn haren af en trekt een boxer en trui aan. Hij doet nog sokken en een broek aan, waarna zn schoenen. Hij pakt zn tas in. Hij had wel wat rust gepakt, maar nog kreeg hij zn hoofd niet volledig leeg. Misschien dat een dagje knuffelen met Rob wel zou werken. Dan kon hij even zn gevoelens kwijt. Matthy sluit de deur achter zich en stapt in zn auto. Zn telefoon blijft onaangeraakt en hij vind het prima. In zn eigen wereldje rijd hij naar Casa del huts.
Matthy stapt het huis in en dumpt zn tas en jas. Zn schoenen doet hij uit en hij stapt de woonkamer in. Er is niemand, dus pakt hij 2 glazen cola en loopt naar boven richting de kamer van Rob. Hij opent voorzichtig de deur en gaat op bed zitten. Robbie kijkt snel om van zn potje fall guys en glimlacht naar Matthy, die het glas cola op het bureau zet.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...