Bestemming onbekend

246 14 1
                                    

Matthy ligt al wakker, terwijl Mila nog tegen hem aan ligt. Hij is aan het denken. Te veel aan het denken. Hij weet dat hij ermee moet stoppen. Maar zn gedachten uit zetten is makkelijker gezegd dan gedaan.

'Hey jongens vandaag half twaalf op kantoor ik heb iets dat ik wil bespreken!'

Wat wilt Koen bespreken? Moet iemand uit het team? Komt Robbie terug? Dat hoopt hij niet want Robbie heeft hem gebroken en hij weet niet of hij hem nog kan vergeven. Dalijk is het echt Robbie die terugkomt? Dat kan Koen hem echt niet aandoen!

Hij voelt Mila bewegen en kijkt om. 'Hey lieverd lekker geslapen?' Mila knikt en wrijft in haar ogen. 'Zal ik een lekker ontbijtje voor je maken of hoef je niks' vraagt Matthy. Mila schud haar hoofd. 'Ik hoef niks papa, maar wel bedankt' zegt ze. Matthy knikt en blijft daarom ook nog even liggen. 'We moeten om half 12 op kantoor zijn, Koen wilt wat bespreken. We vertrekken dan dus om 11 uur hier, goed?' Mila knikt. 'Hoelaat is het nu dan?' 'Half negen dus je kunt nog lekker blijven liggen als je dat wilt' zegt Matthy. Mila knikt en blijft daarom ook nog lekker liggen.

'Goed jongens en Mila' begint Koen. 'Ik heb contact gehad met de huurbaas van dit kantoor en we moeten hem verlaten' zegt Koen. Matthy schiet meteen in de paniek. 'Rustig Matthy, we kunnen gaan kijken om samen te wonen, zodat we niet hoeven te stoppen met bankzitters, maar alleen als dit voor jou ook lukt en Mila dit wilt. Het is geen must, maar Raoul en ik staan er voor open om de zorg te delen' zegt Koen. Matthy knikt. 'Daar zeg ik geen nee tegen, ik zal dat echt waarderen' zegt Matthy.

'Papa gaan we naar huis ik ben moe' zegt Mila rond een uur of 10. Matthy kijkt op een knikt. Hij had het er nog steeds lastig mee dat ze weg moeten. Hij vertrouwde het hier net en dan moeten ze alweer weg. Hij is het er niet mee eens, maar wie is hij om daar iets over te zeggen. 'Doet jongens tot morgen' zegt Matthy. De jongens zwaaien en Matthy en Mila vertrekken. 'Papa mag ik ook al in de auto slapen?' Matthy knikt. 'Als je moe bent mag je slapen lieverd. Ik maak je wel wakker als we thuis zijn' zegt Matthy. Mila knikt en sluit haar oogjes.

Matthy maakt de deur dicht en maakt het licht uit. Rustig gaat hij in bed liggen en sluit zn ogen. Hij kijkt pas om als de deur opengaat en hij iemand naast hem voelt komen liggen. Het blijft stil, waardoor hij ook zwijgt. Hij voelt wat tegen zn borst aan komen en weet dan dat het Mila is. Hij laat haar met rust en valt zelf al snel inslaap met een dubbel gevoel.

Speeltuin||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu