Maar al ben je uit de oorlog

202 12 0
                                    

Matthy zit met zn handen in zn haar. Hij kreeg er hoofdpijn van. Er zijn zoveel scholen, maar geen enkele lijkt hem geschikt voor zn dochter. Misschien moet hij gewoon wachten op wat juf Merel regelt en dan is het misschien opgelost. Maar hij kan beter een school uitzoeken. Stel het is toch nodig dan hoeft hij dan niet meer te zoeken. Hij zucht diep en scrolt weer verder.

'Matthy' zegt Raoul die de kamer instapt. 'Matthyas' zegt hij harder. Matthy kijkt om. 'Ik heb je al geroepen voor het eten en ook nu hoorde je me niet' zegt Raoul. Matthy knikt. 'Ga je mee eten' vraagt Raoul. Matthy knikt. 'Ik kom zo' zegt hij zacht. Raoul knikt en verlaat de kamer. Matthy zucht. Was dit maar makkelijker.

'Kom je nog schat' zegt Robbie. Hij gaat achter Matthy staan en wrijft over een arm. Matthy zucht. 'Wat zit je dwars lieverd' vraagt Robbie. 'Ik kan gewoon niks' zegt Matthy zacht. 'Hey zeg dat niet' zegt Robbie. Matthy zucht en draait zich om. Robbie hurkt voor Matthy neer. 'Jij kan meer dan je denkt lieverd' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Ik kan niet eens een school uitzoeken voor Mila' zegt Matthy zacht. 'Omdat je zoveel aan je hoofd hebt lieverd, je kan het wel, maar je hoofd zit overvol. Het is nu geen prioriteit dus luister alsjeblieft naar mij en zet je computer uit. Maak je hoofd leeg en rust wat uit' zegt Robbie. Matthy knikt klein en Robbie drukt de computer uit.

'Moet ik eten' vraagt Matthy zacht. Robbie knikt klein. 'Je hebt de hele dag nog niks gegeten' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Omdat het moet' zegt Matthy en staat op. Robbie glimlacht en neemt hem mee naar de eettafel. 'Hey kom lekker zitten en eten' zegt Koen. Matthy gaat zitten en begint met eten.

Matthy staat op en helpt Raoul met opruimen. 'Hey' zegt Raoul. Matthy knikt. Raoul schrikt als hij 2 armen rond zn middel voelt en een hoofd op zn schouder. Hij legt de theedoek weg en slaat zn armen ook om Matthy. 'Hm? Wat is er aan het handje' vraagt Raoul zacht. Matthy zn schouders beginnen te schokken. 'Maatje, wat is er' vraagt Raoul bezorgd. De jongen reageert niet. 'Moet ik Robbie voor je roepen?' Matthy schud zn hoofd. 'Wil je met mij even praten en knuffelen' vraagt Raoul. Matthy knikt en word op het aanrecht getild. 'Wat gebeurd hier' hoort Raoul. Raoul kijkt om. Recht in de ogen van Rob. 'Niks ergs maatje, ik handel het eventjes af en als dan roep ik je, goed?' Robbie knikt en glimlacht. Wat moest hij toch ook zonder Raoul.

Speeltuin||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu