Robbie klopt op de deur van Matthy. Hij zou hem meenemen. De deur gaat open en Matthy staat er. 'Hey maatje, zou je met mij eventjes mee willen' zegt Robbie. Matthy knikt en glimlacht. Hij trekt snel een trui over zn shirt aan en doet zn schoenen aan. Rustig loopt hij met Robbie mee en stappen ze in de auto. 'Robbie wat gaan we doen' vraagt Matthy zn stem trillend. 'Rustig maatje, we gaan niks engs doen en ik blijf de hele tijd bij jou' zegt Robbie. Matthy knikt en kijkt rustig naar buiten.
Matthy laat zich in het zand zakken en gaat zitten. Robbie zit naast hem. Hij zwijgt en dat vind Matthy fijn. Hij kan gewoon even ontspannen.
Robbie voelt een hoofd op zn schouder vallen en slaat zn arm om Matthy heen. 'Mat?' Matthy knikt. 'Ik weet dat ik je heb gebroken. Precies 4 jaar geleden vandaag. Ik weet dat ik je pijn heb gedaan en je mag me daardoor haten, maar ik had voor mij gekozen. Ik ging zelf achteruit en wij hadden ook vaak ruzie. Ik ben er achtergekomen dat mijn liefde voor jou nooit is gestopt. Ik heb daarom 1 vraagje en dat is of jij met mij opnieuw een relatie wilt' zegt Robbie.
Matthy kijkt op en kijkt recht in de ogen van Robbie. 'Heel graag' zegt hij zacht. Robbie glimlacht en zn lippen verbinden zich met die van Matthy. Als ze loslaten glimlacht Matthy ook. 'Lieverdje' fluistert Robbie. Matthy knikt en kijkt weer naar voren. Rustig blijven ze zitten.
Robbie wrijft langzaam over de heup van Matthy. 'Gaan we naar huis' vraagt hij zacht. Matthy reageert niet. 'Hm? Gaan we naar huis' vraagt Robbie. Als hij weer geen reactie krijgt kijkt hij naar Matthy. Zn oogjes zijn dicht. Hij slaapt. Veilig in de armen van Robbie.
Robbie tilt hem zachtjes uit de auto en brengt hem naar bed. Het was al laat en iedereen lag al in zn nest. Robbie legt zich bij Matthy in bed en sluit ook zn ogen. Morgenvroeg zou hij na 4 jaar weer wakker worden met zn geliefde naast hem.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...