'Moet ik Mila wakker maken?' 'Doe maar we zijn er zo' zegt Raoul. Matthy knikt en maakt voorzichtig Mila wakker. Na eventjes opent ze haar oogjes en wrijft ze erin. 'Wat is?' 'We zijn bijna bij het eettentje' zegt Matthy. Mila knikt en word nog rustig wakker. 'We zijn er' zegt Koen en Raoul parkeert de auto. Allemaal stappen ze uit en pakt Mila de hand van Matthy vast. Rustig kijkt ze om zich heen. 'Lieverd niemand hier doet jou iets' zegt Matthy. Ze haalt haar schouders op en kijkt weer rond. Ze ziet wat bekende gezichten. Na even kijkt een van hun om en ziet ze genoeg. Zij waren het. Zij hebben haar gebroken.
Ze knijpt hard in de hand van Matthy en drukt zich in zn zij. Ze begint terug te denken. 'Auw lieverd, je knijpt hard' zegt Matthy. Het komt niet binnen. Wel zakt haar grip af en begint ze te wankelen. Matthy pakt haar op en wrijft over haar rug. 'Alles is oke lief' zegt hij zacht. 'Ik weet niet wat er is, maar als je het niet wilt zeggen hoeft dat niet' zegt Matthy. Mila knikt klein en word op een stoel gezet. Matthy gaat naast haar zitten en veegt haar tranen weg. 'Als je dat wilt, praten we er straks thuis over' zegt Matthy. Mila knikt en pakt zn hand. Rustig speelt ze met zn vingers. 'Wat wil je drinken Miel' vraagt Raoul. 'Chocomelk' vraagt Matthy. Mila knikt.
'Moet je nog plassen voordat we gaan' vraagt Matthy, terwijl Koen betaald. Mila schud haar hoofd. 'Dan is het goed, kom je wel mee naar de auto?' Mila knikt meteen. Samen lopen ze naar de auto en wachten daar op Koen, die al snel komt. 'Op naar kantoor' zegt hij en Raoul begint te rijden. Mila leunt weer voorzichtig tegen Matthy aan en speelt weer rustig met zn vingers. Matthy glimlacht en laat haar rustig zitten. Als ze het wilt vertellen doet ze dat uit zichzelf wel.
Matthy zet de auto weer uit. Ze waren thuis. De plek waar Mila zich echt veilig voelt. Ze zat voorin te slapen en Matthy vind het zielig om haar nu wakker te maken, want het is al laat. Toch zal hij moeten, want hij moet ook nog wat dingetjes meenemen naar binnen. 'Mila lieverd word je wakker' zegt Matthy en rammelt zachtjes aan haar schouder. 'Lieverd' zegt Matthy. Mila haar oogjes openen rustig en ze kijkt in die van papa. 'Ga je mee naar binnen, dan gaan we lekker naar bed' zegt hij. Mila knikt. 'Mag ik bij jou in bed' vraagt ze zacht. Matthy knikt. 'Altijd' zegt hij en ze stappen uit.
Mila zit al op bed in haar pyjama en wacht op Matthy. Die even later in een kort broekje de kamer inkomt. Hij gaat in bed liggen en Mila legt haar hoofd tegen de schouder van Matthy. Rustig sluit ze haar oogjes weer. 'Slaaplekker schatje' zegt Matthy zacht. 'Slaaplekker papa' mompelt ze, voordat ze in slaap valt.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanficDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...