'Wil je met mij mee naar kantoor, Raoul en Koen zijn daar ook' zegt Matthy. 'Of je moet naar huis willen, dat mag ook' zegt Matthy. 'Naar kantoor' zegt ze en veegt haar tranen weg. 'Dat is prima dan rijd ik rustig naar kantoor' zegt Matthy. 'Oke papa' zegt Mila zacht en pakt de hand van Matthy vast. Zachtjes wrijft Matthy over de hand van zn dochter en rijd door naar kantoor.
'Kom je mee naar binnen schatje' zegt Matthy zacht. 'Hm?' Mila blijft naar buiten kijken en reageert niet op Matthy. 'Kom je mee lieverd' vraagt Matthy. Mila kijkt om en knikt klein. 'Je mag dalijk gewoon wat voor jezelf doen, goed?' Mila knikt en loopt aan de hand van Matthy naar binnen. Koen en Raoul draaien zich meteen om. 'Hey Mila!' roepen ze beide enthousiast. Mila draait zich naar Matthy om en knuffelt hem. Zachtjes snikt ze weer. Matthy wrijft over haar rug en knuffelt haar terug. Misschien waren ze net iets te blij en luidruchtig voor haar op dit moment.
'Sst, lieverd. Het is oke! Het is nu gewoon even allemaal te druk voor jou en dat is oke' zegt Matthy. Mila knikt. 'Wil je bij mij op schoot komen zitten?' Mila knikt en Matthy tilt haar op. Haar benen en armen slaat ze om hem heen. Matthy gaat zitten en laat haar rustig zitten. Ze heeft haar hoofd in Matthy zn nek gelegd en ademt rustig in en uit. 'Sorry Miel' fluistert Raoul. Matthy kijkt om en glimlacht. 'Is oke Roel, laat dr maar eventjes lekker zitten' zegt Matthy. Raoul knikt.
'Laat je papa los, lieverd, dan gaan we ergens wat lunchen' zegt Matthy rond half 1. Het meisje op zn schoot reageert niet en ook dan beseft hij zich dat ze al die tijd al hetzelfde zit. 'Hey schatje' zegt Matthy. Mila rilt en gaapt dan. 'Sliep je?' Mila knikt klein en wrijft in haar ogen. 'Sorry' fluistert Matthy. Mila knikt. 'Kom je mee? We gaan met Koen en Raoul ergens lekker eten' zegt Matthy. Mila knikt. 'We moeten een half uurtje rijden naar Amsterdam, oke?' Mila kijkt om naar Koen en knikt. 'Gaan we met 1 auto of rijden we apart' vraagt Raoul. Koen haalt zn schouders op. 'Anders rijd ik wel' zegt Raoul. De jongens knikken en stappen in bij Raoul. Matthy en Mila zitten achterin en de andere 2 zitten voorin.
'Wil je tegen papa aanleunen lieverd?' Mila knikt klein en leunt tegen Matthy zn zij aan. Rustig sluit ze haar oogjes en houd ze Matthy zn hand vast. 'Je bent veilig' zegt Matthy. Mila knikt klein, maar valt al snel inslaap. 'Wat maakt jou toch zo moe kleintje' fluistert Matthy. 'Wist ik dat maar' fluistert hij nog zachter.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...