'Ik ga Mila halen, goed' zegt Raoul zacht. 'Zal ik Robbie eventjes hier bij jou zetten' vraagt hij. Matthy knikt klein. Even later voelt hij iemand over zn bovenbeen wrijven en kijkt hij ernaar. 'Wat is er allemaal aan de hand in jou hoofdje' vraagt Robbie lief. 'Veel' fluistert Matthy. Robbie knikt klein en blijft bij hem staan. Het duurt niet lang voordat Matthy hem knuffelt. Een teken dat hij echt gebroken is. Robbie knuffelt terug en wrijft over zn rug. Hij zwijgt, want hij wilt Matthy nu niet overbelasten.
Mila stapt de keuken in. Ze wou papa hebben. Ze wou met hem praten en niemand anders. 'Hey lieverd, was het leuk op school?' Mila knikt klein, ook al is het een leugen. 'Mag ik met papa praten' vraagt ze zacht. Robbie knikt. 'Mat Mila wilt met je praten' zegt hij zacht. Matthy knikt klein en kijkt om. Hij glimlacht naar Mila en stapt van het keukenblad af. Hij pakt haar handje en neemt haar mee naar zn kamer.
'Wat is er aan het handje lieverd' zegt Matthy. 'Mag ik naar een andere school papa' vraagt ze. 'Waarom lieverdje, is er wat gebeurd' vraagt hij bezorgd. 'Thomas, hij- hij wou mij weer-.' Matthy onderbreekt haar en trekt haar in zn armen. 'Lieverdje toch. Papa zal kijken of wij voor jou een andere school kunnen vinden, maar je zult tot die tijd toch naar school moeten' zegt Matthy. 'M-maar ik w-wil dat niet' snikt ze. 'Dat snap ik schatje, echt waar, maar je hebt een leerplicht en ik kan je niet weken ziek melden' zegt Matthy. 'M-maar i-ik dat niet m-meer papa' huilt ze. 'Sst, jij kan dat lieverd, daar heb ik alle vertrouwen in' zegt Matthy.
Mila begint te hyperventileren en Matthy zucht bezorgd. 'Schatje kijk papa eens aan' zegt hij zacht. Mila probeert hem aan te kijken, maar haar oogjes schieten alle kanten op. Matthy gaat liggen op bed en trekt haar stevig tegen hem aan. Haar hoofdje op zn borst, terwijl hij rustig voordoet hoe ze moet ademen. Langzaam word ze rustiger en kijkt ze recht in de ogen van haar vader. 'Ik zal jou voor deze week afmelden bij jou juf en het een beetje uitleggen, dan zoek ik met haar een oplossing, goed?' Mila knikt en sluit rustig haar ogen.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanficDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...