'Papa kun je me komen halen' vraagt ze. 'Hey tuurlijk lieverd, weet juf Merel het ook' vraagt hij. 'Ja papa' snikt ze. 'Dan kom ik eraan lieverdje, het komt goed, allemaal' zegt Matthy. 'Oke tot dalijk' snikt ze. 'Tot zo lieverd!' Mila hangt op en Matthy gaat staan. 'Ik moet Mila halen' zegt hij. 'Ik ga wel met je mee' zegt Robbie. Matthy knikt klein en stopt samen met Robbie alle spullen snel in de auto.
In de auto praten de 2 niet. 'Maar vertel alsjeblieft hoe ik het goed kan maken' zegt Robbie na eventjes. 'We gaan over 2 weken samen wonen met de jongens, Koen en Raoul dus. Ik wil dat jij ook bij ons komt wonen en helpt met het zorgen voor Mila. Ik wil dat je laat zien dat je voor haar kan zorgen zoals vroeger en ik wil dat je me een massage geeft zoals vroeger, want die waren heerlijk' zegt hij. 'Dat is goed en die massage vind ik niet erg om te geven, al helemaal niet als ik het daardoor goedmaak met je' zegt Rob.
'Blijf jij maar hier, ik bereid haar wel voor' zegt Matthy. Robbie knikt en blijft in de auto zitten. Matthy loopt verder, waar juf Merel bij Mila staat. 'Is er iets gebeurd' vraagt hij zacht als hij Mila in zn armen neemt. 'Thomas en zn groepje' zegt Merel. Matthy knikt. 'Ik neem haar wel mee naar huis en dan komt ze maandag wel eventjes kort naar school, denk ik' zegt hij. Merel knikt. 'Is prima, doei!' Matthy tilt haar op en loopt weg. 'Voordat we dalijk de ingaan? Ken jij Robbie nog, jou andere papa?' 'Die jou pijn heeft gedaan' vraagt ze. Matthy knikt. 'Hij zit in de auto oke? Hij wilt het goedmaken en ik kwam hem tegen op de camping waar ik was, maar ik wil dat je zelf je grens aangeeft oke' zegt hij. Mila knikt. 'Ben je nog boos op hem?' Mila knikt.
'We kijken het gewoon aan, als we over 2 weekjes samen gaan wonen met Koen en Raoul regel ik dat hij er ook komt wonen en we de zorg over jou weer delen en hij moet nog wat dingen bij papa goed maken, maar dan kun je ook naar hem toe als iets is oke? Het is nog steeds je vader en dat voelt misschien gek, maar hij wil er voor je zijn. Net als ik, moet ook jij wennen' zegt Matthy. Mila knikt.
'Hey Mila' zegt Robbie. 'Hoi' zegt ze zacht. 'Mag ik een knuffel?' Mila schud haar hoofd en schuilt achter Matthy. 'Het is oke lieverdje, hij bijt niet! Zo ziet ie misschien uit, maar dat is niet' zegt Matthy. Mila schud haar hoofd. 'Ik wil gewoon geen knuffel alleen van jou' zegt ze. 'Komt dat door wat is gebeurd' vraagt Matthy. Mila knikt. 'Wat is er gebeurd' vraagt Robbie. 'Niks wat jou aangaat nu' zegt Mila. Robbie glimlacht klein. 'Alles op jou tempo, je hoeft het pas te zeggen als jij er klaar voor bent' zegt hij. Mila knikt en ze stappen in. 'Moet ik je bij de camping afzetten of ga je mee?' 'Als je een massage wilt vanavond ga ik wel mee' zegt Robbie. 'Dat is oke, ik ben er wel aantoe' zegt Matthy zacht. Robbie glimlacht.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...