Mila stapt de kamer van Matthy in. Matthy draait zich om en glimlacht. 'Hey lieverd, ik ben met de jongens aan het opnemen, wat is er' zegt Matthy. Mila loopt naar hem toe en Matthy draait zich om. Voorzichtig klimt ze op zijn schoot. 'Alles oke lieverdje' vraagt Matthy. Mila knikt. 'Ik wil gewoon bij jou papa' zegt ze zacht. Matthy knikt en schuift weer aan zn bureau. Zn headset zet hij half af, zodat hij Mila kan horen en hij gaat weer verder met spelen.
'Zullen we verplaatsen naar bed schatje' vraagt Matthy. Mila kijkt op en knikt. Ze verplaatsen zich naar bed en gaan zitten. 'Papa' vraagt Mila. 'Ja lieverd, zeg t eens' zegt Matthy. 'Papa, ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden' zegt Mila zacht. Matthy knikt. 'Heb je wat in gedaan' vraagt hij. Ze schud zacht haar hoofd. 'Ik weet niet hoe en wat dus ik heb wat wc papier gebruikt' zegt ze zacht. 'Zal ik jou helpen of durf je dat niet' vraagt Matthy. Mila knikt klein. 'Als je niks aan Robbie ofzo verteld' zegt ze zacht. Matthy schud zn hoofd. 'Tuurlijk niet lieverd, ik ben je papa, je kunt me vertrouwen, afgesproken' zegt Matthy. Mila knikt en Matthy staat op.
'Kijk lieverdje' zegt Matthy en komt terug met wat maandverband en tampons. 'Deze liggen bij papa in de badkamer' zegt Matthy. Mila knikt. 'Een tampon stop je gewoon erin, als je wilt en durft help ik je daarbij en anders heb je een maandverbandje, die plak je gewoon in je onderbroekje' zegt Matthy. Mila knikt klein. 'Wat werkt beter papa' vraagt Mila bang. 'Ik denk een tampon lieverd, waarom' vraagt Matthy. 'Dan wil ik die wel proberen' zegt ze zacht. Matthy knikt en legt de rest terug. 'Moet ik jou helpen lieverdje, durf je dat' vraagt Matthy. Mila knikt klein.
'Ga maar liggen lieverd' zegt Matthy. Mila gaat liggen en Matthy doet de broek een beetje naar beneden. 'Als je je niet prettig voelt, mag je dat zeggen' zegt Matthy. Mila knikt en kijkt toe hoe Matthy de tampon opent. 'Dit kun je ook staand doen, maar dit is makkelijker om uit te leggen' zegt Matthy. 'Hoe weet jij dat papa' vraagt Mila. 'Ik had vroeger voor Robbie had ik een vriendin en toen die ziek raakte moest ik dat doen bij haar' zegt Matthy. Mila knikt klein. 'Ik doe jou beentjes in de lucht en dan jou onderbroekje een beetje uit. Ik ga proberen jou zo min mogelijk aan te raken, zodat je je zo comfortabel mogelijk voelt' zegt Matthy. Mila knikt en laat Matthy aan haar zitten. 'Hier zo zit jou plasbuisje en daar stop je hem in en dan is het goed' zegt Matthy en stopt hem erin. Mila knikt en doet haar broek weer aan.
'Ik ben super trots op jou schatje' zegt Matthy. 'Ik ben trots dat je me hebt laten helpen en dat je hebt durven zeggen' zegt hij. Mila knikt en trekt Matthy naar beneden. Haar hoofdje legt ze op zn borst. 'Lieverdje mijn trui zit niet goed' zegt Matthy. Mila kijkt naar de onderkant en ziet de buik van Matthy. 'Wil je hem uit?' Matthy glimlacht. 'Of aan?' Matthy glimlacht. 'Wat jij wil lieverd als jij huidcontact wilt mag je hem ook uitdoen' zegt Matthy. Mila doet de trui van haar vader uit en kijkt naar hem. 'Mooi' fluistert ze. 'Jij bent ook mooi lieverd, super mooi' zegt Matthy. Mila zucht uit en legt zich tegen Matthy aan.
De arm van Matthy ligt om Mila heen. Ze slaapt rustig. Robbie stapt de kamer in en glimlacht. 'Heeft ze je weer zo ver' vraagt Robbie. Matthy glimlacht. 'Ze zegt wel dat ik mooi ben, dat heb jij nog niet gedaan' zegt Matthy. 'Dat klopt, want ik vind jou lul mooier' zegt Robbie met een grijns. 'Geil Robje' vraagt Matthy. Robbie knikt. 'Dan heb je pech dat Mila hier is' zegt Matthy. Robbie zucht, maar pakt haar op. 'Laat haar liggen Rob, ze heeft pijn en vind haar comfort nu bij mij' zegt Matthy. Robbie legt haar terug en stopt de 2 in. 'Vanavond ga je eraan' grijnst Robbie. Matthy zucht. 'Met jou grenzen' zegt Robbie. Matthy knikt klein.
A.n.
Dit is hoe ik het geleerd heb gekregen van mijn ouders, want die zeiden altijd 'safety first'. Nu weten jullie meteen hoe ongemakkelijk het altijd was. Gelukkig zit ik nu gewoon aan de pil en ben ik maar 3 keer in het jaar ongesteld.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanfictionDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...