'Hey goedemorgen lieverd' zegt Matthy als hij de woonkamer instapt en Mila al ziet zitten. Mila kijkt op van haar 2 crackers. 'Goedemorgen papa' zegt ze. Matthy glimlacht en neemt naast haar plaats. 'Wil je dat ik je vandaag breng ondat het de eerste dag na de vakantie is of wil je liever op de fiets' vraagt Matthy. 'Brengen alsjeblieft' zegt ze. 'Tuurlijk lieverd, papa is dan eventjes in de slaapkamer omkleden, dus als iets is kom je naar me toe, goed?' Mila knikt, waardoor Matthy naar zn slaapkamer vertrekt.
'Papa' klopt Mila na 20 minuutjes op de deur. 'Kom maar binnen lieverd' zegt Matthy en doet zn shirt aan. Hij had even wat keuze stress. Hij moet dalijk gewoon naar werk. 'Papa?' Matthy knikt en gaat op bed zitten. 'Ik wil helemaal niet naar school' snikt ze. Matthy neemt haar in zn armen. 'Sst lieverd het is oke, ik snap het. Je bent bang en dat snap ik, maar ik kan met je mee naar binnen lopen en aan jou juf zeggen dat als het niet meer gaat ik je op kom halen' sust Matthy. 'Maar papa, ik durf het niet, niet als die jongens daar zijn' huilt ze. Matthy knikt. 'Is het oke als ik eventjes met jou juf overleg?' Mila knikt en Matthy belt de juf van Mila.
'Hey Matthyas met je Merel' zegt ze als ze opneemt. 'Hey Merel ik heb Mila hier huilend zitten die bang is om naar school te komen, wat denk je dat het handigst is nu' vraagt Matthy. 'Ik zou haar wel laten komen, de eerste 2 uurtjes zijn belangrijk, daarna mag ze van mij ook naar huis als dit voor jou ook uitkomt' zegt ze. 'Tuurlijk dan kom ik haar om 10 uur weer halen, dan hoeft ze in de pauze ook niet in de drukte te zijn' zegt Matthy. 'Dat is goed dan zie ik jullie zo, want ik sta op het plein' zegt Merel. 'Isgoed tot zo' vertelt Matthy en hangt op. Hij kijkt naar het meisje naast zich en wrijft over haar rug. 'Lieverd ik heb met juf Merel gepraat' zegt Matthy. Mila reageert niet. 'Hey lieverdje ben je nog wakker' vraagt Matthy en wrijft over haar arm. Mila kijkt langzaam op. 'Sorry zat even in mn eigen wereld' snikt ze. 'Dat maakt niet uit schatje, maar ik heb met juf Merel afgesproken dat je tot 10 uur naar school gaat, want die 2 uurtjes zijn belangrijk en daarna ga je met mij mee naar kantoor, goed?' Mila knikt. 'Oke dankjewel papa' zegt ze zacht. 'Geen probleem lieverdje van me' zegt Matthy.
JE LEEST
Speeltuin||Mabbie
FanficDit boek is gebaseerd op het liedje 'speeltuin' van Marco Borsato. Wat als Robbie en Matthy een kleintje adopteren, maar na 3 jaar besluit Robbie het uit te maken met Matthy, waardoor Matthy alleen achterblijft met hun 11 jarige dochter Mila. Ze bou...