Zal de wereld weer een speeltuin zijn

236 14 0
                                    

Het is de dag dat Robbie en Matthy officieel 4 jaar uit elkaar zijn en wat Matthy niet weet is dat Robbie hem vandaag wilt vragen om opnieuw zn vriend te zijn. Om opnieuw te beginnen. Om alles opnieuw te ontdekken.

Het is half 1 als Raoul de lunch klaar heeft. Mila zat nog op school. Koen en Rob zaten beneden tv te kijken en Matthy was al de gehele dag op zn kamer te vinden. Als hij niet vannacht of vanochtend vroeg weg is gegaan. 'Robbie ga jij Matthy even halen' glimlacht Raoul. Alle 2 de heren wisten dat Robbie hem ging vragen, maar ook alle 2 wisten dat er een kans is dat Matthy nee zegt. Robbie staat op en loopt naar de kamer van Matthy. Hij opent de deur en ziet Matthy op bed liggen. Slaapt hij nog? Ze hebben gister wel wat gedronken, maar niet veel. Misschien heeft ie zn slaap wel nodig?

Robbie sluit de deur weer en loopt terug. 'Hey, waar is Matthy?' 'Die slaapt nog steeds' haalt Robbie zn schouders op. Koen kijkt bezorgd. 'Weet je heel zeker dat hij slaapt' vraagt Raoul. Hij wist dat als Matthy veel stress had ook ieder moment flauw kan vallen. Robbie schud zn hoofd. 'Ik ga wel even' zegt Koen en staat op. Hij opent de deur en maakt het licht aan. Matthy kreunt wat en rekt zich uit. Koen zucht opgelucht. Hij sliep inderdaad gewoon nog. 'Hey sorry maatje, maar we hebben lekkere lunch gemaakt' zegt Koen. 'Heb geen honger' zegt Matthy zacht, maar schor. 'Dat snap ik maatje, maar je eet afgelopen maanden sinds we hier zitten echt super slecht dus ik wil toch dat je probeert wat te eten' zegt Koen. Matthy stapt uit bed en loopt naar Koen. Hij duwt hem de kamer uit en maakt het licht uit.

Koen glimlacht, maar maakt zich toch zorgen. Hij laat het even en loopt weg. 'Sliep ie?' Koen knikt. 'Ja maak hem dan even wakker, hij moet echt wat eten' zegt Raoul. Koen schud zn hoofd. 'Laat hem nou' zegt hij. Raoul schud zn hoofd en staat op. Uit de koelkast pakt hij een breaker en die neemt hij mee. Hij stapt de kamer in en Matthy kijkt hem aan. 'Hier maatje, ik wil dat je deze eet, goed?' Matthy knikt en pakt hem aan. Hij wist dat Raoul hem anders bij hem naar binnen zou proppen en dat wou hij al helemaal niet.

Matthy slikt de laatste hap door en geeft de lege verpakking aan. 'Ga jij dalijk Mila van school halen' vraagt Raoul. Matthy schud zacht zn hoofd, waarna eindelijk de tranen beginnen te rollen. Raoul trekt hem in zn armen en tilt hem op. 'Ik zet jou op het aanrecht en dan drink je even iets' zegt Raoul. Matthy knikt klein. Raoul zet hem neer en pakt een glas water. Rustig drinkt Matthy ervan. Alles om hem zo rustig mogelijk te houden.

Speeltuin||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu