Zijn aan het geweld gewend

248 12 0
                                    

De jongens laten Matthy verder met rust. Veel konden ze nu toch niet doen. Als ze bij het hotel aankomen kijkt Robbie rustig naar Matthy om. 'Kom je mee lieverd' zegt Robbie. Matthy knikt en stapt uit. Samen lopen ze naar binnen. 'Matthy maatje met wie wil je op de kamer' vraagt Koen. Hij gaat bij Robbie staan. Koen glimlacht en knikt. 'Dan gaan wij ook samen' zegt Raoul. Koen knikt weer. Rustig gaan ze naar de kamer.

Matthy gaat op bed zitten en kijkt naar zn handen. Rustig speelt hij met zn vingers. Robbie laat Matthy even met rust en ruimt even wat spullen uit die nodig zijn. Als hij klaar is gaat hij op het bed zitten en pakt de hand van Matthy. 'Lieverdje wat is er aan de hand' vraagt hij zacht. Matthy schud zn hoofd. 'Zullen we dan lekker in bed gaan liggen en slapen' vraagt Robbie. Matthy knikt klein en gaat onder de deken liggen. Robbie doet zn kleding uit en gaat bij hem onder de deken liggen.

Matthy legt zn hoofd op de borst van Robbie en sluit zn ogen. 'Slaaplekker lieverdje' fluistert Robbie en drukt een kus op de haren van Matthy.

-

Robbie drukt zn wekker uit en haalt zn hand door het haar van de jongen op zn borst. Matthy opent rustig zn ogen en gaat rechtop zitten. 'Kom je, we gaan zo naar de opnames' zegt Robbie. Matthy knikt en stapt uit bed. Hij maakt zich snel klaar en gaat dan op bed zitten.

Robbie stapt de badkamer uit en ziet Matthy in zn eigen wereldje zitten. Die rust had hem nog niet goed gedaan. Robbie hurkt voor hem neer en wrijft over zn bovenbeen. 'Wat is er allemaal in jou hoofdje lieverd' zegt hij bezorgd. De aandacht van Matthy trekt hij enkel niet. Robbie wrijft over zn arm. Na even pakt hij zn hand en zorgt hij dat hij staat. Zo neemt hij hem mee naar beneden waar Koen en Raoul al staan. De cameraman staat nog met Victor te praten.

Victor slaat zn arm rond Matthy. Hij moest hem gewoon eventjes spreken. Matthy loopt rustig mee. 'Ga lekker zitten Matthy, ik pak even een glas water' zegt Victor.

Victor loopt terug naar Matthy en zet een glas voor hem neer. Hij gaat tegenover hem zitten en pakt een hand. 'Wat is er allemaal aan de hand Matthy' vraagt Victor. Matthy kijkt hem verdrietig aan. 'Veel aan mn hoofd, druk, stress, ik weet het niet Vic' zegt Matthy zacht. Victor knikt. 'Ik snap het Mat, maar ook de fans hebben door dat het niet gaat maatje, als het niet gaat moet je dat zeggen dan minderen we gewoon' zegt Victor. Matthy knikt en neemt een slok van zn water. 'Zullen we dan als jij weer groen licht geeft teruggaan' vraagt Victor. Matthy knikt klein.

Voorzichtig slaat Matthy zn armen rond de middel van Victor. Victor knuffelt terug en glimlacht. 'Als het niet gaat gewoon aangeven dan stop je' zegt Victor. Matthy knikt. 'Dankjewel' zegt hij zacht. 'Geen probleem knuffelbeertje' glimlacht Victor. 'Ik knuffel alleen als ik het nodig heb en je vertrouw' zegt Matthy zacht. 'Ik weet het maatje en ik vind het niet erg' zegt Victor. Matthy knikt, waarna hij loslaat. Samen lopen ze terug.

Speeltuin||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu