twelve

2.7K 70 4
                                    

Harrys perspektiv.

Med snabba fötter går jag uppför uppfarten och låser upp dörren. Huset är helt knäpptyst. Jag sparkar snabbt av mig skorna och slänger av mig jackan i farten som jag går in i tv-rummet. Helt tomt. Jag tittar snabbt igenom köket och går sedan upp för trappan. Jag tittar in i vårt sovrum och ser Ali sovandes i sängen. Tyst går jag fram till sängen och tar av mina kläder innan jag kryper ner bredvid henne. Försiktigt drar jag upp täcket utan att väcka henne och min blick landar på henne ännu en gång. Hon är så underbart vacker. Sättet hon har blivit behandlad på utav alla andra, utanför oss och vårt förhållande, gör mig riktigt arg ibland. Hon har mått så dåligt vissa stunder, men hon har hållit ut och enligt mig är hon den finaste i världen. Jag minns att jag en gång satt och prata med Zayn om henne, innan vi hade börjat bli vänner. Jag bokstavligt talat trodde att hon hatade mig, vilket jag förstår för jag var så otroligt dryg mot henne. Ett tag tröttnade jag på att hon var irriterad på mig hela tiden, vilket jag också förstår för jag hade också varit irriterad om jag var hon. Zayn sa något som att få henne att skratta så kanske hon faller för mig lite, men det var tvärtom. När hon skrattade så föll jag för henne mer och mer och jag ångrar inte en sekund jag spenderat med henne. Jag trodde aldrig att hon var min typ men jag föll för henne ändå. Jag har fallit så hårt och jag älskar det, hon är den finaste jag vet och jag älskar henne så jävla mycket. Att bara ligga och titta på henne gör mig helt galen för just nu tittar jag på det dyrbaraste jag har. Det dyrbaraste, finaste, vackraste jag har och jag ska vara så försiktig om henne. Jag älskar att hon är så mänsklig och det är det som gör henne perfekt i mina ögon. Hon blir sårad, hon blir glad, hon blir arg och det är det som jag älskar. Hon försöker aldrig hålla tillbaka bara för att visa sig "stark." Hon är så underbart mänsklig och jag har aldrig känt mig så älskad som när jag är med henne.

"Gick det bra?" mumlar hon, halvt vaken och halvt sovandes.

"Det gick jätte bra." viskar jag och drar in henne närmre i min famn när jag vet att hon inte sover. "Fast jag saknade dig." lägger jag till och pussar henne mjukt på kinden.

"Bra, för jag saknade dig med." mumlar hon och vänder sig om så att hennes ansikte är mot mig. Hon har fortfarande ögonen stängda så jag lutar mig försiktigt fram och pussar henne mjukt i pannan. Hon flyttar sig ännu närmre mig och lägger sitt huvud på mitt bröst samtidigt som hon lägger upp en hand och drar små cirklar över med fingrarna.

"Jag älskar dig Harry." viskar hon.

"Jag älskar dig." viskar jag tillbaka och pussar henne ännu en gång på huvudet. "Och den lilla varelsen i din mage." lägger jag till och hon skrattar lätt.

"En mini oss." säger hon och tittar upp på mig.

"Vårt barn." säger jag och hon nickar sakta.

"Är inte det ganska sjukt ändå? Vi började som fiender över ett kontrakt och nu ska vi få en familj." säger hon och jag nickar. Det är ganska sjukt.

"Sjukt, men jag gillar det." säger jag och Ali nickar medhållande. Jag gillar det väldigt mycket. Plötsligt flyttar hon sig från mitt bröst och ställer sig upp.

"Vad gör du?" frågar jag och lutar min vikt mot min armbåge.

"Jag ska se om det syns något." säger hon och tar upp tröjan. Jag ser knappt någon skillnad men när Ali säger det så kan jag hålla med lite.

"Den är lite svullen på något sätt." säger hon och betonar lite. Jag nickar försiktigt och hon släpper ner tröjan igen. Det känns så sjukt att det bildas en människa inuti henne.

...

"Har du något planerat de närmsta dagarna?" frågar jag Ali och ställer in resterna i kylskåpet. Hon skakar försiktigt på huvudet och lyfter intresserat på ögonbrynet.

"Vi kan åka till ett ställe." säger jag och hennes undrande ansiktsuttryck blir ännu mer undrande.

"Vart?"

"Ett ställe, det tar en, två timmar med bil typ." ler jag och hon nickar försiktigt.

"Varför säger du inte vart det är?" frågar hon och ett leende smyger sig upp på hennes läppar.

"För det är hemligt, du får se." flinar jag och hon suckar.

"Du är hopplös ibland." säger hon och jag skrattar lätt. Jag vet att hon kommer älska det så hon har inget att klaga över.

"Packa väskan så åker vi om en timme." säger jag och hon skrattar över vårt plötsliga beslut.

...

"Vad är detta?" frågar hon med stora ögon.

"Ett ställe jag köpte efter att du hade brutit kontraktet." säger jag och hon hoppar snabbt ur bilen.

"Wow, det är så vackert." säger hon och tittar ut över havet framför oss. "Varför har du inte sagt att du har detta?" frågar hon och vänder sig om för att titta på mig innan hon snabbt vänder sig om och tittar på utsikten.

"Det har varit min lilla hemlighet typ. Det är bara du som vet det." säger jag och går fram till henne.

"Det är helt sjukt." säger hon och tittar med stora ögon ut över det stora havet. Jag visste att hon skulle älska det. Den varma kvällssolen värmer skönt och man hör vågorna som rullar upp på stranden. Det är en privat strand så ingen är här och det ligger inga andra hus i närheten. Jag tänkte att det kunde vara ett bra ställe att slappna av på, ingen visste att jag var här och jag kunde vara för mig själv. Huset är inget speciellt, det är bara ett vanligt hus men utsikten är fin. Huset ligger nära stranden, fast ganska högt upp och det är klippor runt om huset. Det var längesen jag var här men jag åkte hit ofta efter att Ali flyttade, det var inte samma tystnad eftersom hon inte hade varit här förut och hon fattades inte på samma sätt. Jag går tillbaka till bilen och tar ut väskorna innan jag låser upp dörren. Ali har gått nerför trappan som leder till stranden och tittar sig fascinerat omkring.

"Det är hur fint som helst, jag älskar det." säger hon när hon kommer in i huset.

"Jag visste att du skulle tycka om det." ler jag och hon nickar med ett leende på läpparna.



Hej! Tack för alla röster och kommentarer! <3

Kolla in mina vänners berättelser,

anniejohansson6

gurkan62

saraananas 

puss på er <3

fix me | h.sМесто, где живут истории. Откройте их для себя