Extra

1.7K 60 47
                                    

Pov Soph 

Ik word wakker door Ni, hij belt met iemand. "Ja, zal ik doen" zegt hij. "Moet dat nu?" Vraagt hij dan. "Ja ze was echt een klootzak, ik ben blij dat het nu moet. Zaak Sophie is opgelost, nou vanmiddag dan" hoor ik hem nog zeggen. Ik krijg tranen in m'n ogen. Hij loopt weer terug, naar bed dan. Ik draai me om zodat hij me niet kan zien. "Babe wakker worden" zegt hij zacht. Ik reageer niet, echt een klootzak is het.

Na een paar keer proberen mij wakker te maken loopt Niall weg. Ik zucht en sta op. Ik pak m'n koffer er stop er een paar spullen in. Ik kijk nog 1 keer naar onze kamer. Ik hou m'n tranen in. Ik loop de trap af. "Goeiemorgen babe" zegt Niall als hij de keuken uit komt lopen. Hij kijkt mij aan. "Ik ga weg" zeg ik zacht. "Wat? Waarom?" Vraagt hij zacht. "Ik hoorde je net wel, je belde met iemand. 'Zaak Sophie is opgelost, nou vanmiddag dan'" zeg ik boos. Hij kijkt me met open mond aan. "Ja kijk me maar met open mond aan. Je vertelt nu de waarheid" zeg ik boos. "Ga zitten" zegt hij. Ik ga zitten op de bank. Hij begint met praten.

"Je ouders, waarvan jij denkt dat het pleegouders zijn, kwam op het idee. Je gaat de harde wereld in. Jullie verhuisden naar US en ontmoette Nash. Volgens hun plan moet je nu bij hem zijn. Niet ik. Ze kwamen ook op het idee dat je familie was van Shawn Mendes. Jij geloofde het helemaal. Je ontmoette ons en je kreeg een relatie met mij. Ik moest doen alsof ik van je hield" begint hij. Ik krijg tranen in m'n ogen.

"Na een tijdje werd onze relatie serieus en we moesten serieuzer zijn. Ik krijg veel geld voor dit. Van de kus tot aan de seks, alles was nep. Van Hind tot Surekha, alles was nep. Van de FBI, sommige zaken, tot Parijs, ik zat in het complot, nou zit. Vandaag zit m'n taak erop" zegt hij zonder emotie. Ik huil me volgens mij dood. "Wat een klootzak ben jij" krijg ik er nog net boos uit m'n mond. "Dat weet ik" zegt hij. "Dus gewoon de dood van Surekha, ze is niet dood" zeg ik. Hij knikt. "Dus de dood van Hind, is nep" zeg ik weer. Hij knikt. "Mijn leven is gewoon fcking nep" zeg ik boos. "En Martijn, is hij niet m'n echte broer?" Vraag ik boos. "Nee, hij is niet je echte broer" zegt Niall zacht. "Mijn leven is gewoon fcking fake, ik had m'n perfecte leven en nee, dus niet. M'n leven is nep" zeg ik boos.

Ik sta op. "En de kinderen, zijn die nep?" Vraag ik boos. "Nee die zijn echt van ons" zegt hij zacht. "Dus de lol, fun, liefde en alles was gewoon nep" zeg ik boos. "Soms was het wel leuk" zegt hij zacht en voorzichtig. "Echt, wauw" zeg ik lachend. "M'n leven is tot nu toe echt verkloot" zeg ik na een lange stilte. Ik zucht. "En de ontvoering, Sophia met Liam?" Vraag ik zacht. "De ontvoering had je vader bedacht. Ik was er echt kapot van. Sophia was ook nep" zegt hij normaal. Ergens geloof ik hem. "Echt fuck m'n leven" zegt ik boos. "Rustig" zegt hij. "Hoe kan ik rustig blijven als m'n hele leven een leugen is, zijn m'n vrienden ook nep?" Vraag ik boos. "Zij zaten ook in het complot" zegt Niall zacht. "ECHT, FACK ALLES, IK BEN HET NIET WAARD" schreeuw ik. "Blijf alsjeblieft rustig" zegt Niall. Ik kijk recht in z'n ogen. Hij heeft tranen in z'n ogen. "Weetje, ik ga weg. Dan ben ik niet meer lastig. Ik sta dan niet meer in de weg. Ik ben weg, jij kan weer een normaal leven leiden. Zonder spanning en dingen die je moet doen. Ik ga weg, weg ergens naartoe. Ik ben weg" zeg ik aan het begin hard en dan steeds zachter.

Ik loop naar de deur. Ik doe m'n trouwring af en wil de deur open doen. "Sophie nog 1 ding, ik hou van je" zegt Niall. "Tuurlijk, m'n hele leven is nep dus dan hou je niet van me" zeg ik sarcastisch. "Ik hou echt van je" zegt hij met tranen in z'n ogen. Ik druk nog 1x m'n lippen op die van hem. "Ik ga weg, beter voor jou en beter voor iedereen" zeg ik zacht als ik terug trek.

Ik loop weg, naar het vliegveld. Ik neem een vlucht naar Ierland. Ondanks dat het het geboorteland is van Niall, ga ik er naartoe. Het is daar zo mooi.

-na de vlucht-

Hier sta ik dan, in Ierland. Alleen zonder iemand. Ik begin helemaal opnieuw. Ik verander m'n naam in Suzanne Jane. Ik koop een nieuwe telefoon en telefoonnummer. Ik koop een huis, ik heb nog geld, Niall heeft nog niks geblokkeerd.

-paar maanden later-

Ik mis Niall zo erg. Ik woon nu hier al een paar maanden in een schone lij. Niemand heeft me nog herkend. Ik werk bij Apple, manager. Ik heb het ontzettend naar m'n zin. Soms kom ik Maura of Greg tegen, maar ze herkennen me niet.

Ik ben nu best gelukkig, ondanks dat m'n perfecte leven in verpest door een leugen. Ik kijk met een glimlach terug op m'n oude, mooie tijd. Het is echt een droom geweest. Ik mis iedereen, Aaliyah en James het meest. Ik heb ze achtergelaten omdat ik Niall niet meer wil zien.

Mijn leven is nu ook perfect. Niall Horan, NOT my love.

--------------

Be the best version of you, do the best you can.

You're My Love, Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu