♠️ Tytuł: Nepenthe
♠️ Autor: craazy_witch
♠️ Status: zakończona
♠️ Gatunek: romans / boyxboy (25 rozdziałów)
♠️ Recenzentka: Natalia_E_Fox
♠️ Korekta: Elusive_Soul, LegasowK
Autorka w zgłoszeniu napisała: „Chciałabym tego wszystkiego co napisałaś u siebie w notce, przede wszystkim spójność tekstu i logika, czy opisane jest wszystko w miarę racjonalnie i realnie, czy za bardzo w fantazje odbiegłam. I tak jak pisałaś, że znasz się na uzależnieniach i psychologicznych aspektach, na to również bym prosiła żebyś zwróciła uwagę, tak samo jak wątek religijny, też dużo się przewija, jako iż główny bohater był kiedyś osobą bardzo religijną".
Spójrzmy więc, czy założenia autorki pokryją się z moimi odczuciami.
PIERWSZE ZETKNIĘCIE Z PRACĄ – Opis, okładka, ostrzeżenia (tzw. TW, czyli trigger warnings)
Opis (pisownia oryginalna):
Louis Dark nigdy nie przepadał za ludźmi posiadającymi zbyt dużą władzę, bo nie wiadomo było co się można po nich spodziewać. Chyba, że problemów. Kiedy zostaje zatrudniony jako asystent światowej sławy modela, nie potrafi pojąć jak do tego w ogóle doszło, że w ułamku sekundy stał się częścią czegoś, czego tak bardzo nienawidził. Dwójka mężczyzn nie znosi się od samego początku, Louis chce jedynie przetrwać, ale jego szef skutecznie potrafi wyprowadzić go z równowagi. Jednak po czasie zbliżają się do siebie, a kiedy nienawiść przestaje ich zaślepiać, zauważają, że żaden z nich nie jest taki, jakim widzi go świat. Pomimo rozkwitających uczuć do swojego szefa, Louis musi zmagać się z własnymi problemami i duchami przeszłości, które zdają się nigdy nie umierać.
Opis jest jedną z pierwszych rzeczy, na które trafia potencjalny czytelnik. Te kilka/kilkanaście zdań może zachęcić do zajrzenia do powieści bądź przeciwnie. Dlatego warto go dopracować, aby nie miał błędów i został napisany poprawnym językiem.
Jeśli chodzi o powyższy, niestety, jak widać, potrzebuje poprawy. Błędy najbardziej rzucające się w oczy: „dwóch mężczyzn" (nie „dwójka"), „nie wiadomo było, czego się można po nich spodziewać", niepoprawnie zbudowane i chwilami zbyt długie zdania oraz nieprawidłowa interpunkcja.
Pomijając powyższe, zakres treściowy opisu wydaje się właściwy. Jest wstęp do historii, zawiązanie akcji i ogólny spojler, czego możemy się w niej spodziewać. Dla osób, które szukają „punktowo", ściśle tego, co lubią, taki opis będzie przydatny. Od razu nakreśli relację enemies to friends, a nawet to lovers (powieść znajduje się w kategorii „romans").
Okładka
Obrazek wygląda przyjemnie. Przedstawia młodego (co możemy domniemać, widząc gładką dolną część twarzy) człowieka w eleganckim garniturze i pod krawatem. Ręce mężczyzny mają widoczne żyły na zewnętrznych stronach dłoni, co może symbolizować ciężką pracę. Prawdopodobnie jest to główny bohater, Louis Dark, asystent celebryty — znanego modela.
Dookoła pną się brązowe liście. Mogą być symbolem więzi, jakie Louis chciał wytworzyć z rodziną Drake. Lub odwrotnie, przedstawiać te, które próbują z nim nawiązać inne osoby.
Okładkę wykonała idylliczna.
Ostrzeżenia:
CZYTASZ
Karty na stół | Recenzownia
RandomZastanawiacie się, czy Wasze teksty mają potencjał? Chcecie przekonać się, jak Wasze prace są odbierane przez obiektywnych czytelników? A może szukacie kogoś, kto wskaże Wam drogę i pomoże wybrnąć z trudnego położenia fabularnego? Wyłóżcie karty na...