Kapitola 6 Tajné stopy

0 0 0
                                    

Sarah se vzbudila s neklidným pocitem, jakoby ji noční události stále pronásledovaly. Znovu si v hlavě přehrávala každou vteřinu toho, co se stalo na hřbitově. Brož s iniciály „E.J." ležela na jejím nočním stolku a připomínala jí, že cesta, kterou se vydala, už nemá zpáteční směr. Emilie ji vyzvala, aby našla pravdu.

V chatě jí docházely zásoby, a tak se rozhodla jít do místního obchodu. Potřebovala nejen jídlo, ale i chvíli klidu na přemýšlení o tom, co udělá dál. Když vešla do malého obchůdku na rohu, zvonek nad dveřmi tiše zazvonil a Sarah okamžitě ucítila vůni čerstvého pečiva. U pultu stála mladá prodavačka, její tmavé vlasy svázané do culíku a tvář plná nadšení.

„Dobré ráno," pozdravila dívka s úsměvem. „Jsem Veronica. Potřebujete s něčím poradit?" Její přátelský tón Sarah trochu uklidnil.

„Ahoj, ráda bych koupila pár věcí," řekla Sarah a zamířila k regálu s pečivem. „A možná kafe."

Veronica přikývla. „Muffin a kafe na účet podniku, dneska mám dobrou náladu."

Sarah překvapeně vzhlédla. „Opravdu? To je milé, děkuju."

„Není zač," zasmála se Veronica a podávala jí čerstvě upečený muffin. „Na malé město jsme tady docela štědří."

Když Sarah přijala muffin a kafe, posadila se k malému stolu u okna. Veronica si k ní přisedla, jakoby čekala na vhodnou chvíli k rozhovoru. Po chvíli ticha se jí Veronica zeptala: „Jsi tu nová, že? Nevídám tě často. Co tě sem přivádí?"

Sarah chvíli váhala, ale nakonec odpověděla: „No, vlastně pátrám po minulosti jedné ženy jménem Emilie Jacksonová. Narazila jsem na něco, co se jí týká, a... cítím, že musím zjistit víc."

Veronice se rozšířily oči. „Emilie Jacksonová? Slyšela jsem o ní. To je jedna z těch záhadných místních legend."

Sarah na ni překvapeně pohlédla. „Opravdu? Co o ní víš?"

„No," Veronica se trochu naklonila blíž, „někteří lidé říkají, že ji na hřbitově stále vídají. Jako duch. Já sama na takové věci věřím. Vždycky jsem měla pocit, že existuje něco mezi světy. A Emilie... její příběh je plný záhad. Říká se, že její smrt nebyla přirozená, ale nikdo nikdy nezjistil, co se přesně stalo."

Sarah cítila, jak jí srdce začíná rychleji bít. „Já ji viděla. Na hřbitově," přiznala tiše. „Ukázala mi cestu k něčemu důležitému. Našla jsem brož s jejími iniciálami. Myslím, že to je klíč k odhalení pravdy o tom, co se stalo."

Veronica se na ni dívala s respektem a zároveň zvědavostí. „To je úžasné... a taky trochu děsivé. Co s tou broží uděláš?"

Sarah přemýšlela. „Nejsem si jistá, ale musím zjistit víc o Emilie. Možná bych měla začít pátrat po její rodině, nebo po lidech, kteří ji znali."

Veronica se zamyslela. „Vím o starém archivu v městské knihovně. Možná tam najdeš nějaké záznamy o ní a její rodině. Ráda ti pomůžu, jestli chceš. Miluju tyhle staré příběhy."

Sarah se usmála, vděčná za nabídku pomoci. „To by bylo skvělé. Cítím, že s každým krokem jsem blíž k odpovědi."

Veronica se naklonila blíž a tiše řekla: „Víš, co se říká o duších, které se vrací. Hledají spravedlnost nebo klid. Možná tě Emilie vede, protože ví, že jí můžeš pomoct najít pravdu."

Sarah přikývla, myšlenky jí vířily hlavou. Možná Veronica měla pravdu. Možná Emilie nechtěla jen být nalezena, ale chtěla, aby se její příběh konečně uzavřel.

Po krátké pauze Veronica dodala: „Ať už se stalo cokoli, pamatuj si, že pravda může být někdy nebezpečná. Musíš být připravená na to, co objevíš."

Sarah ucítila lehké zamrazení. „Jsem připravená. Musím být."

S tím se zvedla, poděkovala za muffin a kafe a vydala se zpět ke své chatě. Věděla, že její cesta teprve začíná, ale s Veronicinou pomocí a odhodláním ve svém srdci věřila, že pravda o Emilii Jacksonové nebude navždy ukrytá mezi náhrobky. Bylo to jen otázkou času.

Tajemství zapomenuté dušeKde žijí příběhy. Začni objevovat