Sara memasuki rumah dengan keadaan longlai. Harini dia rasa amat memenatkan. Rambut yang pada awal disanggul gaya messy bun sudah menjadi messy hair. Sara hempas badannya ke katil kepenatan. Hari ini dia paling banyak bergerak ikut boss pergi meeting. Diurut kakinya yang terasa sengal.
Dia tergelak kecil bila ingat insiden Dato Jalil yang menghentam meja denan kepala dia. Tapi satu je dia tertanya kenapa pandangan Harris tajam memandang dia sewaktu dia gelakkan Dato Jalil. Mungkin dia marah kut Sara gelakkan orang tua. emmm
Kemudian Sara teringat akan perlakuan daripada Harris sewaktu mereka meeting tadi. Happy ! Ini kali pertama dia melihat Harris berkelakuan sweet or more pada caring.
Sara menutup mukanya dengan bantal. Dia menjerit "arghhhhhh sis is cannot la".
Sayf Uzair berlari anak pergi ke bilik adiknya. Rasanya tadi dia terdengar jeritan kat atas waktu dia tengah potong buah di dapur. Hatinya mula kahet dan berlari mendapatkan adiknya. Sayf mengetuk pintu bilik Sara berkali kali. Sraa terdiam. "Apa abang Sayf nak pula ni...kacau daun je"
Sara bangkit dan membuka pintu biliknya. Sayf memeluk adiknya sambil mencari cari apa yang membuatkan adiknya menjerit. Dia pusing badan Sara untuk mencari kalau kalau ada terluka mana mana.
"'Mana dik.. apa jadi Sara"
"Apa jadi apa abang Sayf" tanya Sara tterpinga pinga nak nak tenok abangnya itu berlari tak cukup tanah masuk ke biliknya.
"Tadi abang dengau ade suare menjerit kat atas. Abang pun ape berlari le ke atas cari Sara nak tahu apa yang jadi" Sara tersenyum kambing.
"Taktahu...abang Sayff jangan... dah lah malam keliwon harini" Sara membuat muka takut.
"Ah sudah...jangan di cakap lagi jangan diseru...kalau tak abang tidur bilik adik kang" Sayf Uzair dah memeluk tubuh.
Rasa seram sejuk mula memakan dirinya. Sara menahan gelak tengok abang dia ketakutan.
"Eh takda takda dah keluar Sara nak tidur dah abang Sayf" Sara menolak tubuh abangnya keluar bilik. Sayf yang melihat tangga dah macam macam hantu bermain di otak Sayf. Dia menoleh belakang semula ingin masuk bilik Sara.
Dumm.. pintu bilik Sara ditutup depan mukanya. Dia mengetuk berkali kali
"Sara jom ah tidur dengan abang kat ruang tamu"
"Taknakk...Sara nak tidur kat bilik Sara ada katil empuk" bals Sara dari dalam bilik.
"Haa kalau centu abang amik bantal abang tidur bilik Sara"
"No Sayf...abang dah besau panjang la...gi tidur sendiri" Sara memekakkan telonga akan ketukan pintu yang berkali kali. Sara memejam mata sambil tersenyum kambing terbayang moment petang tadi. Tanpa sedar dia lena diulit mimpi tanpa mengetahui apa jadi akan Sayf Uzair.
"Harris Luthfi" meniti di sudut bibir Sara yang tengah lena.
Sayf Uzair ambil bantal dibilik dia bercadang nak tidur bawah. Dia buka ayat suci alquran kuat kuat. Tv yang tersedia buka di tukar ke channel sukan. Baru dia rasa tenteram nak tidur malam ni.
"Tak guna punya adik biarkan abang sendiri ketakutan" ggetus hati kecil Sayf geram dengan Sara. Sayf mengerling tigkat atas lalu mengeluh kecil.
🥀🥀🥀
Sorry korang chapter ni hambar sikit and pendek ehehhe
Gaus rajin rajin tap bintang kecil kat atas ye hehehe
YOU ARE READING
Demi Waktu
RomanceSeorang insan yang bernama Sara Umairah pada mulanya perkenalan dengan jejaka bernama Harris Luthfi bagai anjing dengan kucing yang pantang berjumpa saja mesti bertelagah lantaran sikap Harris Luthfi yang banyak menyakitkan hati gadis itu. Semakin p...