Sara menghala ke kaunter makanan dan memesan makanan untuk 4 orang makan. Sara mengeluarkan kad bank nya untuk diberi tapi diberhentikan oleh Harris Luthfi yang sudah menghulur kadnya pada cashier. Sara memandang Harris Luthfi yang riak bersahaja dan matanya ditutupi cermin mata hitam.
"Eh Encik Harris takpa...saya yang patutnya bayarkan" Sara cuba menolak dan memberi kadnya pada cashier.
"Takpa kalini biar aku belanja...baru berapa...dah kau pergi duduk sana" Harris menjawab dingin.
"Baru berapa dia kata...4 orang punya makan kut...Takpa la janji selamat duit aku hihihi alhamdulillah" bisik hati kecil Sara. Dia hanya menenami Harris sampai selesai bayaran baru mereka bergerak ke meja bersama.
Harris jadi tidak senang hati dan hatinya seakan berdebar hebat bila Sara memerhati dirinya begitu. Dia dapat melihat anak mata Sara menelusuri segenap dirinya. Dia cuba menepis segala perasaan yang hadir dan berlagak dingin.
"Kau jangan pandang lama lama...hensem sangat ke aku" tegur Harris. Sara melarikan anak matanya menghadap cashier di depan. Malu tak terkata bila dia ditegur Harris.
"Mana ada hensem...saya cuba pandang pelik tiba tiba ke Encik Harris baik nau nak belanja" sara berlagak biasa tapi hatinya hanya Allah je tahu bila dia ditegur empunya badan sendiri. Malu bukan kepalang.
Selesai pembayaran mereka bergerak seiring ke meja makan mereka. Sara melabuhkan punggung di sisi Diana.
Cop lupa nak perkenalkan watak Diana dan Munirah iaitu kawan sekolah dan sekampung Sara.. Diana merupakan officemate Sara juga kerana dia offer temoat kosong untuk Sara di HL Holdings|
ok sambung hehe
"Apa yang korang gelakkan ni" tanya Sara ingin tahu apabila melihat Mustakim dan Diana gelak macam ada sesuatu yang kelakar.
"Pasal awak Sara" Mustakim menekan nekan perutnya senak akibat ketawa banyak sangat.
"Haa saya?? Apa dia?" Sara pelik.
"Ni Diana duk cerita awak dari dulu cuba main bowlinf macam mana dengan cita cita awak nak jadi bowling profesional lagi" Mustakim menyambung gelak. Sara memandang Diana membulat matanya seolah memberi isyarat one more word you're dead. Diana mengangguk faham.
"Kenapa kenapa apa aku terlepas" Harris tanya berminat ingin tahu.
"Takda apa" Laju Sara membalas bagi menutup cerita tapi apakan daya Mustakim sudah mula buka cerita dari mula sampai habis. Tak habis itu Diana juga ikut sekaki membahan dirinya yang tak reti main bowling. Harris pula bukan main gelak sakan.
"Sakitnya hati aku" Getus hati Sara geram melihat mereka 3 ketul.
Tanpa sedar Harris memandang wajah Sara yang masam mencuka sambil mendengar cerita daripada Diana.
"Comel main bowling tak reti plus mulut puaka tapi cute" getus hati Harris.
🥀🥀🥀
Sara baring di atas peha abangnya melihat berita di tv. Dia mengeluh berat. Dilihat abangnya masih khusyuk. Dia mengeluh sekali lagi. Masih diam. Kalini dia mengeluh lagi lagi kuat dari tadi. Masih juga tiada respond dari Sayf Uzair. Akhirnya dia mengeluh kecil dan mula mengambil telefon bimbitnya.
"Kenapa mengeluh adik abang sayang" tanya Sayf tetapi matanya masih melekat pada tv.
"Sara rindu umi la"
"La kan haritu umi dengan babah bru je datang sini" balas Sayf.
"Ishh haritu abang Sayf kata...Dah nak dekat sebulan tau ibu balik ke Melaka" Sara bersuara tidak puas hati.
"Oh ye eh...abang lupa la" Sayf menggaru kepalanya yang tak gatal.
"Takpa nanti next week kita balik Melaka ok??" Sayf cuba memujuk hati adiknya yang gundah gulana merindui ibu bapa meraka. Sara bangun dari baringnya. Bagaikan tidak percaya akan kata kata Sayf Uzair itu.
"Serious ah abang Sayf??" Sara membuntang mata memandang Sayf dan melompat gembira.
"Yahuu...tenkiu abang Sayf" Sara memeluk Sayf menandakan terima kasihnya.
"Sara naik dulu bak tido bye bye abangku tersayang" Sara melompat turun sofa dan menuju ke tangga. Sayf menggeleng kepala lihat telatah adiknya sorang itu.
🥀🥀🥀
YOU ARE READING
Demi Waktu
RomansaSeorang insan yang bernama Sara Umairah pada mulanya perkenalan dengan jejaka bernama Harris Luthfi bagai anjing dengan kucing yang pantang berjumpa saja mesti bertelagah lantaran sikap Harris Luthfi yang banyak menyakitkan hati gadis itu. Semakin p...